
Els treballs formen part de la recta final de les obres de la Zona de Baixes Emissions.
Els manifestants llancen cítrics al sòl com a senyal de protesta
15/02/2024AVA-Asaja, La Unió de Llauradors i Ramaders I la 'Unión de Pequeños Agricultores y Ganaderos' (UPA-PV) s'han manifestat hui acompanyats d'altres entitats davant les portes del Port Castelló per a demanar que s'eliminen les bonificacions. A més, es parla de la desigualtat davant els productes frutícolas que arriben a port, per això el sector primari demana més controls fitosanitaris d'estos.
També continuen reclamant la retirada de les polítiques agràries que fan que la seua producció no siga rendible i la burocràcia que necessiten per a realitzar-la augmente. Des de les diferents entitats asseguren que han parlat amb les institucions, però que encara no veuen mesures sobre la taula.
El sector primari diu buscar la rendibilitat del seu neci i per a això protesta per la retirada d'unes certes polítiques agràries relacionades amb l'Agenda 2023, i la igualtat de condicions per a productes que arriba de països tercers. A més, insistixen en la necessitat que les institucions els donen suport en temes com el de l'assegurança agrària i que el Ministeri d'Agricultura del Govern els defenga a Brussel·les.
Les protestes i negociacions continuaran fins al pròxim 23 de febrer, tenint com a data en el calendari el dia 22 per a realitzar una protesta com les que hui s'ha viscut davant les portes del Port de Castelló, però canvien la ubicació al Port de València.
Els treballs formen part de la recta final de les obres de la Zona de Baixes Emissions.
La fira se celebrarà del 27 al 30 de novembre i promet novetats per a seguir sent un referent nacional.
L'IBI baixarà un 2% més, acumulant un 8% de reducció en la legislatura.
Les ajudes es destinen a les cinc confraries que formen part Fedcopesca.
Les millores inclouen més visites als centres, l'ampliació de la plantilla i el reconeixement de la seua funció.
La cita tindrà lloc el 31 d'octubre a l'Auditori i Palau de Congressos, amb una nova obra de Ximo Fabregat.