
Sanitat Estudiarà la Salut de 4.000 Castellonencs Durant 20 Anys per Analitzar l’Origen de les Malalties
L'estudi Cohorte IMPaCT, impulsat per l'Institut de Salut Carlos III, busca crear una gran cohort poblacional de 200.000 persones a Espanya.
L'Ajuntament de Peníscola ha establert un nou Consell Sectorial en col·laboració amb els agricultors locals
01/03/2024
Redacció
Això té com a objectiu abordar temes importants per al sector agrícola. Durant la reunió inaugural, es va discutir la millora de la seguretat al camp, destacant la proposta de crear patrulles rurals per abordar aquesta preocupació.
A més, es va considerar la possibilitat d'implementar bonificacions fiscals per a finques cultivades, amb l'objectiu de fomentar l'activitat agrícola i evitar l'abandonament de les finques rústiques. També es va plantejar la creació d'una Fira de productors locals anomenada "El Mercat de Santa Maria", que tindria lloc setmanalment a la plaça del mateix nom, situada al nucli històric.
Es va abordar la problemàtica de la fauna cinegètica, especialment el dany causat pels senglars als cultius. El regidor de Medi Ambient va informar sobre l'èxit de les gàbies de captura, que han atrapat més de 60 exemplars aquest any, tot i que es va reconèixer la necessitat de continuar treballant en aquest aspecte per garantir la seguretat dels cultius.
Així mateix, es va acordar millorar l'accessibilitat a les finques mitjançant la millora del camí rural Vila-rojos, atenent a una sol·licitud del sector agrícola. El Consell també va decidir iniciar la formació de personal per assessorar els agricultors en la sol·licitud de subvencions i altres tràmits, especialment per a aquells que no estiguen associats a cooperatives.

L'estudi Cohorte IMPaCT, impulsat per l'Institut de Salut Carlos III, busca crear una gran cohort poblacional de 200.000 persones a Espanya.

L'esdeveniment, que se celebrarà el pròxim diumenge 2 de novembre al Parc Guitarrista Manuel Babiloni, acollirà 13 curses i serà la seu del Campionat Autonòmic de Clubs Federats i Escolar.

La Fira, que se celebra del 27 al 30 de novembre, posa en valor la tòfona negra com a font de "riquesa, ocupació i benestar" per a la localitat.

El bàsquet va ser el protagonista de la jornada en els estudis de TVCS, on la presentadora Minerva Salvador va rebre al programa que dirigeix i presenta dos jugadors clau de l’Amics Castelló: el base Roger Fàbrega i el pivot Maxi Andreatta.

L'esdeveniment, que serà el 14 de novembre a la Sala Grau, culminarà amb la presentació del número 31 de la revista de l'entitat, nou anys després de l'última edició.

Més de mil joves es reuneixen a l'Auditori per a la segona edició del congrés Importa Castelló, impulsat per la Diputació.