
Càritas Diocesana de Segorbe-Castelló organitza activitats pel Dia de les Persones Sense Llar
Redacció
Amb motiu del Dia de les Persones Sense Llar, que se celebra este diumenge, Càritas Diocesana de Segorbe-Castelló ha planificat una sèrie d'activitats al llarg de la setmana per a visibilitzar i denunciar la situació d'este col·lectiu vulnerable.
Entre les iniciatives destacades es troba un flashmob que es durà a terme el dijous, a les 12 del migdia, davant l'estàtua del Rei Don Jaime a Castelló. Este esdeveniment, que té un caràcter reivindicatiu, culminarà amb la lectura d'un manifest que denuncia la falta de vivenda. L'acció busca visibilitzar els obstacles que enfronten diàriament i promoure la seua integració plena en la societat.
Sota el lema “Caminem junts. El camí de Santiago”, la campanya d'enguany se centra en la història de Santiago, un home de 52 anys que compartix la seua experiència de vida al carrer, les dificultats que enfronta i el seu desig de ser conegut i acollit sense prejuís.
Càritas Diocesana acompanya a persones sense llar a través de diferents projectes. En 2023, el seu Centre d'Atenció Temporal Mare de Déu del Lledó va acollir a 510 persones, mentres que el projecte “Bartimeo” va parar atenció a 326 individus en situació de carrer. A més, la Casa d'Acolliment Sant Pasqual “El Pati” a Vila-real va brindar suport a altres 82 persones, sumant un total de 918 persones sense llar acompanyades durant l'any. Cal destacar una important dada i és que actualment el 29,9% de les persones sense llar no compta amb cap font d'ingressos.


El Grau recupera la carrossa mitològica de Neptú per a la Cavalcada de la Mar de Sant Pere

La Diputació impulsa un portal digital per a difondre el patrimoni documental dels municipis de Castelló
La nova plataforma permet consultar en línia els fons documentals de nou arxius municipals de la província

Nules presenta el conte ‘Fem la barraqueta!’ per a divulgar entre els més menuts la tradicional Festa de les Barraquetes

L'astrofísic Héctor Socas protagonitzarà este dissabte una nova conferència al Planetari de Castelló



