
Les vacances ideals segons el teu signe, descobreix on recarregar energies este estiu
Del luxe de Leo a l’aventura de Sagitari, coneix el destí perfecte per a tu segons el teu horòscop… i el teu ascendent!
Les infraestructures, les collites pendents de recol·lecció i la maquinària agrícola són els sectors més afectats, mentres les explotacions ramaderes també patixen greus danys.
07/11/2024L'Associació Valenciana d'Agricultors (AVA-ASAJA) ha calculat que la DANA més destructiva del segle ha provocat pèrdues superiors a 1.089 milions d'euros en l'agricultura valenciana. Segons les primeres estimacions, els danys són devastadors i afecten una àmplia gamma de sectors: cultius, infraestructures agràries, maquinària, ramaderia, i vivers.
Els cultius pendents de recol·lecció són els més perjudicats, amb pèrdues estimades en 278 milions d'euros. Entre els més danyats es troben els cítrics, els caquis i les hortalisses. A estes xifres se sumen els greus desperfectes en infraestructures agràries, amb 486 milions d'euros en pèrdues. AVA-ASAJA ha informat que els camins rurals, les infraestructures de reg i les construccions rurals es troben entre els actius més danyats. A més, les parcel·les afectades per asfíxia radicular i les que van ser arrossegades per les riuades requerixen replantació, la qual cosa afig altres 85,5 milions d'euros en pèrdues.
En el sector ramader, a més de la mort d'animals per inundació, les granges han patit importants danys en les seues infraestructures i maquinària. AVA-ASAJA està treballant amb la Conselleria d'Agricultura per a salvar a la major quantitat possible d'animals afectats per la DANA. L'organització també destaca les pèrdues en el sector de les plantes ornamentals, amb 150 milions d'euros en danys, mentres que les instal·lacions de vivers i empreses del sector verd han quedat seriosament danyades.
Davant esta catàstrofe, AVA-ASAJA ha sol·licitat a les administracions públiques que posen en marxa mesures urgents de suport, com a ajudes directes i mesures fiscals que permeten als agricultors i ramaders afectats recuperar la seua activitat. Així mateix, l'organització ha subratllat la necessitat d'impulsar un pla d'infraestructures hidràuliques que previnga futures catàstrofes i permeta un aprofitament més eficient dels recursos hídrics a la Comunitat Valenciana.
Del luxe de Leo a l’aventura de Sagitari, coneix el destí perfecte per a tu segons el teu horòscop… i el teu ascendent!
750 kilos de sardina i 250 litres de vi al grau de Castelló
El projecte creat pels alumnes de l'ESAD viatja al certamen internacional Biodesign Challenge Summit 2025
El nou contracte aposta per la reorganització de línies, la digitalització i autobusos sostenibles
La primera serà donar suport al Departament d'Activitats, per la qual cosa controlarà l'ocupació de l'espai públic
Els actes arrancaran a les 8.30 h, a la plaça del Pastoret i a partir de les 11.00 h, tindrà lloc el tradicional porrat popular