
La Diputació de Castelló impulsa l'eficiència energètica amb un augment del 35,9% en el pressupost per a panells solars
Andrea AndreuLa Diputació de Castelló ha anunciat un increment del 35,9% en el pressupost destinat a la instal·lació de panells solars a la província, amb l'objectiu de promoure l'eficiència energètica i l'ús d'energies renovables. En 2025, la institució provincial reservarà 1,5 milions d'euros per a instal·lar plaques fotovoltaiques en nous municipis, permetent als consistoris reduir fins a un 30% la seua factura elèctrica i reinvertir eixos estalvis en altres iniciatives locals.
La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, va destacar que este pla forma part del Pla Diputació Ressol, amb el qual es pretén continuar amb la transició energètica en xicotets municipis, especialment aquells amb menys de 1.000 habitants. En este sentit, ja s'han instal·lat 44 sistemes d'energia solar en 34 localitats durant este any. Els panells es col·loquen en espais municipals com a col·legis, poliesportius i centres culturals, contribuint tant a l'estalvi econòmic com a la sostenibilitat mediambiental.
A més de l'estalvi energètic, el pla també busca reduir la petjada de carboni i millorar la gestió intel·ligent de l'autoconsum. José María Andrés, diputat d'Enginyeria Interna, va subratllar que esta iniciativa no sols beneficia al medi ambient, sinó que també afavorix el benestar dels veïns en alliberar recursos que poden destinar-se a altres necessitats. El projecte inclou altres components com la contractació centralitzada de subministrament elèctric i la millora de l'enllumenat públic, amb la finalitat d'avançar cap a un model energètic més eficient en tota la província.


El Planetari de Castelló estrena el documental immersiu que prepara el públic per als grans eclipsis de 2026 i 2028

Torreblanca ja coneix les seues màximes representants per a les Festes Patronals de 2026

Francisco Javier Catalán assumix el comandament de la Policia Local de Castelló amb el compromís d'una policia més pròxima i visible

SOM Festival 2026 reunix grans figures de la música i consolida Castelló com un dels referents culturals de l'estiu mediterrani

Castelló reunix 80 joves de tot Espanya per impulsar la convivència intercultural i combatre els discursos d'odi




