
Troben el cadàver d’un home major en una zona pròxima a l’Hospital la Plana de Vila-real
Un gos de la Unitat Canina de Rescat localitza el cos sense vida durant una pràctica d’entrenament
L'Àrea de Cultura redobla la seua programació “en valencià” en l'aniversari de les Normes del 32
26/12/2024La regidora de Cultura, María España, ha fet balanç del «notable impuls» a les activitats que durant 2024 ha realitzat l'Àrea de Normalització Lingüística, coincidint amb la commemoració del 92 aniversari de les Normes de Castelló. Un complet programa «en valencià» i que enguany ha vingut marcat pels actes de celebració de l’Any Estellés. Precisament, una de les iniciatives més originals d'enguany ha sigut la campanya «En valencià és més dolç”, amb la promoció de la nostra llengua en sobres de sucre amb els versos de Vicent Andrés Estellés. En total han sigut més de 200.000 els que s'han distribuït en restaurants i cafeteries de Castelló per a commemorar el centenari del poeta de Burjassot. Un altre dels projectes ha consistit en l'edició de 1.000 exemplars de la Flor Natural de l'any 1962, poema guanyador del XVIII Certamen Literari Festes de la Magdalena, l’autor del qual va ser el mateix Estellés.
El programa de projectes realitzats recull tant activitats com serveis a la disposició del ciutadà. Un dels més demandats són els cursos per a nouvinguts, amb l’objectiu de certificar el nivell A-1 de valencià, i els preparatoris per als nivells A-2, B1 i B2. El cicle anual de “Cinema en valencià”, en el Teatre del Raval o els contacontes en cinc districtes municipals, han tingut enorme acceptació entre els participants. Igual que el “Campionat de Scrabble escolar en valencià”, una competició que va reunir 400 escolars de 18 instituts de Castelló i València amb el suport de l'Ajuntament de Castelló i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. Idèntic suport ha tingut la XIX edició del Premi de Narrativa Escolar Vicent Marçà, en el qual van participar 1.119 alumnes de 40 centres de 3r de Primària, o la convocatòria de subvencions per a promoció social del valencià, amb 15.000 euros. La regidora de Cultura, María España, ha destacat que “quasi 100 anys després, mantenim intacte l'esperit de les Normes de Castelló. És més, hem impulsat el seu llegat com mai abans s'havia fet a la nostra ciutat. Som una capital bilingüe en la qual tots els ciutadans tenen accés a la cultura en valencià i de qualitat”.
Un gos de la Unitat Canina de Rescat localitza el cos sense vida durant una pràctica d’entrenament
Un camió bolcat i en flames provoca llargues retencions i desviaments cap a la N-340
El club castellonenc presenta nous reptes per a consolidar el projecte de bàsquet femení
La Policia investiga si el dispar es va efectuar des d’un habitatge pròxim a la platja del Pinar
El foc, iniciat el divendres pel matí, ha afectat grans quantitats de residus tèxtils i ha requerit una ampliació del dispositiu d'emergència
La ciutat reforça els vincles culturals amb la comunitat xinesa en una jornada plena de tradició, convivència i espectacle