
Les regidores de Festes i Turisme han acompanyat la Comissió en la Missa i Processó, destacant el paper de les 'festes de carrer' per a estrènyer llaços entre el veïnat i dinamitzar el carrer Alloza.
El festival, dissenyat per a gaudir del cinema en família, oferirà una selecció de curtmetratges internacionals amb valors educatius
30/01/2025
RedaccióL'Alcora acollirà aquest dissabte el I Festival Pequecinema, una nova proposta cultural adreçada als més xicotets, que busca apropar el cinema a les famílies de forma educativa i divertida. L'alcalde Samuel Falomir, acompanyat per la regidora d'Infància, Ana Huguet, han presentat aquesta iniciativa innovadora que tindrà lloc a la sala d'actes de l'Ajuntament a les 18.00 hores. El festival inclourà dues sessions de projecció de curtmetratges de diverses nacionalitats, com Espanya, el Brasil, Colòmbia, el Canadà, els Estats Units i França, tots ells seleccionats per la seva qualitat artística i el seu missatge de valors.

En la primera sessió, els assistents podran veure curts com PiOnic, Barrum 04, ¿Qué le pasa al cielo?, Ovo i La Calesita. La segona sessió, programada per al 21 de febrer, projectarà Anacleto, el globo, Nube, Homework, Yo voy conmigo i La pandilla del Capitán Mondongo. A més, per fer l'experiència encara més especial, els assistents podran gaudir de crispetes durant la projecció.
L'alcalde Samuel Falomir ha destacat la importància d'iniciatives com aquesta per fomentar l'interès per la cultura entre els més joves, mentre que Ana Huguet ha subratllat que el festival és una oportunitat única per compartir moments en família i descobrir junts la màgia del cinema. Totes les activitats del festival són gratuïtes, com a part de l'esforç de l'Ajuntament per garantir l'accés universal a la cultura i fomentar el desenvolupament infantil a través de l'art.

Les regidores de Festes i Turisme han acompanyat la Comissió en la Missa i Processó, destacant el paper de les 'festes de carrer' per a estrènyer llaços entre el veïnat i dinamitzar el carrer Alloza.

La Plaça de la Pescateria va acollir la lectura ininterrompuda de la Constitució, amb la participació de l'Alcaldessa, regidors, consellers i altres autoritats, juntament amb nombrosos veïns.

El nou servei, impulsat per la Regidoria de Turisme, realitza dues sortides diàries des de la Plaça de l'Herba i forma part de l'estratègia municipal per a revitalitzar el centre durant les festes.

L'agenda festiva arrancarà el 13 de desembre amb el Mercat de Nadal i tindrà com a grans reclams la pista de patinatge a la plaça de l'Ajuntament i l'emotiva Albà a la Mare de Déu de la Nit de Nadal.

La Ciutat a la Mar reforça l'oferta festiva amb revetlles populars per Nadal, Cap d'Any i Reis, l'ampliació de l'enllumenat a la muralla nord i més espais per a l'atenció dels més menuts.

L'operatiu, realitzat juntament amb una empresa distribuïdora d'electricitat, va permetre la desconexió de nombroses escomeses irregulars i la localització de tres plantacions interiors de marihuana.