
el Museu de la Ciutat de Castelló acull un fòrum de turisme per a la gent gran i el turisme rural
La Regidoria de Turisme organitza una jornada per analitzar el potencial del turisme sènior i els reptes del turisme en entorns rurals de la província.
L’AECC de Vila-real celebra la seua jornada commemorativa i recorda les alarmants xifres d’afectats per aquesta malaltia
05/02/2025Fes clic ací per a veure el vídeo complet
L’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) de Vila-real ha celebrat el Dia Mundial contra el Càncer el 5 de febrer, traslladant els seus actes commemoratius al dia següent. La jornada ha comptat amb la participació de pacients, voluntaris, autoritats locals i ciutadans, que s’han reunit a la Plaça Major per llegir un manifest. La presidenta de la junta local de l’AECC, Reme Herrero, ha destacat l’objectiu de l’esdeveniment: “Transmitir un missatge d’esperança a totes les persones afectades pel càncer i a la societat en general”. A més, s’han instal·lat taules informatives en diversos punts de la ciutat, incloent els centres de salut, per sensibilitzar la població sobre la importància de la prevenció i la investigació.
L’AECC també ha aprofitat aquesta jornada per recordar les impactants xifres que deixa el càncer cada any. Segons les dades de l’Observatori del Càncer de l’AECC, en 2024 es van registrar a la província de Castelló un total de 3.665 nous casos. “El càncer és un dels principals problemes sociosanitaris a nivell mundial”, ha assenyalat Herrero. Les estadístiques indiquen que, per a l’any 2030, a Espanya es diagnostiquen casos de càncer cada 1,8 segons, la qual cosa reflecteix la magnitud del repte al qual ens enfrontem com a societat.
"MÉSDADESCÀNCER"
Amb la finalitat d'afrontar aquesta greu situació, l’AECC, juntament amb altres 23 entitats espanyoles, ha llançat la iniciativa "MésDadesCàncer", un espai obert de dades sobre el càncer. Aquest projecte busca proporcionar informació actualitzada sobre l’atenció a les persones afectades, així com donar suport a la creació de polítiques públiques basades en evidència. Per continuar visibilitzant la malaltia i recolzar la investigació, l’AECC de Vila-real participarà aquest diumenge a la XI Marxa contra el Càncer de Castelló, que comptarà amb prop de 6.000 inscrits. L’associació convida la ciutadania a acostar-se a la seua seu local al carrer València 12 per obtenir més informació sobre els seus serveis i col·laborar en la lluita contra el càncer.
La Regidoria de Turisme organitza una jornada per analitzar el potencial del turisme sènior i els reptes del turisme en entorns rurals de la província.
El regidor Juan Carlos Redondo, pregoner de les festes, destaca els "105 anys d'història" de l'entitat sumant a la vida social i cultural de la ciutat.
La presidenta de la Diputació lloa la "lleialtat, sacrifici i compromís" de la Benemèrita en la defensa de l'Estat de dret.
El Govern Provincial presenta una moció per al pròxim ple per a instar els ministeris a publicar de forma immediata totes les dades sobre les incidències a Castelló.
L'alcaldessa Begoña Carrasco anuncia l'estudi de millores en la senyalística i la mobilitat per facilitar l'accés al centre des de la província.