
Un llibre commemoratiu recull els moments més emotius del Centenari de la Coronació de la Mare de Déu del Lledó
RedaccióLa Reial Confraria de la Mare de Déu del Lledó va lliurar a l'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, el llibre commemoratiu "De l'amor nostra Senyora. Historiografia d'una visita Centenària", una obra que recull els esdeveniments de la Coronació Canònica de la Patrona de Castelló. El llibre, amb un enfocament històric i fotogràfic, documenta els més de 130 actes realitzats durant les setmanes que van marcar aquesta celebració del Centenari.
A través de les seves pàgines, els lectors poden reviure les diverses manifestacions de devoció popular viscuda pels castellonencs, des de les processons pels barris fins als moments més emotius a llocs com escoles, centres d'acollida i fins i tot la presó, on la imatge de la Mare de Déu va ser rebuda amb gran fervor. Com va destacar l'alcaldessa en l'acte de recepció, “aquesta obra arreplega tot eixe orgull, sentiment i castellonerisme que desperta la Mare de Déu del Lledó a la nostra ciutat”.

El llibre també és un testimoni del treball col·laboratiu de la Reial Confraria del Lledó i de la Comissió Organitzadora, que van coordinar els actes del Centenari. Com va subratllar Carrasco, “aquesta obra serà un record que permetrà a tots els castellonencs, incloent aquells que no van poder viure el Centenari en persona, reviure els moments més destacats d'una celebració que quedarà per sempre en la nostra memòria i en els nostres cors”.


Les Alqueries presenta esta nit a Daniela Vicent Beltrán com a Regina de les Festes de la Segregació 2026

El Grau recupera la carrossa mitològica de Neptú per a la Cavalcada de la Mar de Sant Pere

L'astrofísic Héctor Socas protagonitzarà este dissabte una nova conferència al Planetari de Castelló

Castelló desplegarà una gran programació científica, cultural i familiar per a l'eclipsi total de Sol del 12 d'agost


