La Diputació de Castelló reforça el seu compromís amb la ceràmica com a sector clau per a la província

La institució provincial donarà suport al sector ceràmic a la fira Cevisama 2025, un esdeveniment clau per a la promoció de la ceràmica i la innovació

General21 de febrero de 2025RedaccióRedacció

La Diputació de Castelló ha reiterat el seu compromís amb la ceràmica com a sector estratègic per a la província, destacant-ne la seva competència i innovació. A l'edició de Cevisama 2025, que se celebrarà entre el 24 i el 28 de febrer a Fira València, la institució provincial acompanyarà els professionals de la ceràmica per mostrar els avenços tecnològics i les iniciatives que impulsen aquest sector. La presidenta Marta Barrachina ha destacat la fira com una oportunitat única per a exhibir l'excel·lència d'un sector que lidera el mercat mundial. "Cevisama és una fira crucial en la qual vam mostrar els avanços en investigació i desenvolupament d'un sector que és líder i l'avantguarda del qual és èxit per a la província i per a tota Espanya", ha afirmat Barrachina.

Cevisama 2024

La Diputació ha organitzat diverses activitats per destacar el potencial del sector ceràmic a través del seu estand a la fira. A més de l'inici de la jornada oficial el 24 de febrer, s'hi lliurarà el Premi Pioneros Daniel Llorens, que reconeix la tasca de les persones que han contribuït al desenvolupament del sector. En aquest sentit, la presidenta ha subratllat la importància de protegir i homenatjar els emprenedors que han fet possible que Castelló sigui coneguda com "Terra de Ceràmica". A més d'aquesta iniciativa, la Diputació ha augmentat el pressupost per al Concurs Ceràmic de Regeneració Urbana (CRU), amb més d'un milió d'euros per a l'edició d'enguany, i ha creat una nova categoria per a municipis menors de 5.000 habitants.

Barrachina ha conclòs afirmant que "apostar per la ceràmica és apostar pel desenvolupament del nostre territori i per generar oportunitats per als pobles". Amb l'objectiu de seguir promovent el sector a nivell internacional, la Diputació manté una col·laboració activa amb diverses patronals del sector ceràmic i organitza altres esdeveniments destacats com el Congrés Mundial de la Qualitat del Taulell. A més, la presidenta ha reiterat el seu compromís per garantir que la ceràmica castellonenca segueixi sent un motor econòmic de primer ordre. "Des de la Diputació de Castelló reafirmem el nostre compromís amb el sector ceràmic per a contribuir a garantir el seu creixement i lideratge internacional", ha conclòs.

Te puede interesar
Lo más visto