
Castelló viu el 650 aniversari de la Romeria de les canyes
Redacció

La tradicional pujada a l'ermita de la Magdalena aquest any és viu d'una forma especial amb més de 650 anys d'història. El dia ha començat a les 7 h del matí amb la despertà de la Colla de Dolçainers i Tabaleters de Castelló junt amb el volteig de campanes del Fadrí, que indica l'inici de la repartida de canyes al Mercat Central. Encara que han sigut molts els que des de les 6.15 h estaven fent cua per ser els primers a replegar la canya amb la cinteta verda. La plaça s'omplia de castelloners mentre l'ajuntament feia la recepció a les reines de les festes, membres del govern central i de la Generalitat Valenciana.
Una vega ha finalitzat la litúrgia a la Concatendral de Santa Maria, els membres de les associacions festeres han format per a iniciar la romeria i dirigir-se fins a la primera parada, el primer molí. La romeria ha continuat fins a la segona parada, l'ermita de Sant Roc de Canet. El lloc on els castellonencs han parat a esmorzar per a agafar forces i continuar fins a l'ermita de la Magdalena. Viu la segona part de la Romeria a Proximia TV.




El Patronat de Festes aprova un pressupost rècord de 2,7 milions d'euros per a 2027

El Patronat de Turisme aprova un pressupost de més d'1,54 milions d'euros per reforçar la promoció de Castelló durant tot l'any

Morella inicia este dimecres el repartiment del llibre de festes 2026 amb tota la programació del mes d'agost
La publicació arribarà a les llars entre dimecres i dijous i incorpora, com a novetat, una guia comercial amb les empreses col·laboradores i els principals actes de les festes.

Tales i Alfondeguilla concentren els punts més crítics de l'incendi de la Vall d'Uixó


