La Diputació de Castelló augmenta un 16 % el seu pressupost per al benestar de la tercera edat

Una inversió de 9,12 milions d’euros per a fomentar l’envelliment actiu i millorar la qualitat de vida dels majors de la província

General09 de abril de 2025RedaccióRedacció

La Diputació de Castelló ha aprovat un increment del 16 % en el seu pressupost destinat a la tercera edat de la província, arribant als 9,12 milions d’euros. Aquesta ampliació suposa una injecció de 1,3 milions d’euros més respecte a l'any anterior, amb l'objectiu d'afavorir l'envelliment actiu i millorar les condicions de vida dels majors. La presidenta de la institució provincial, Marta Barrachina, ha destacat la importància de reforçar el benestar de les persones majors, afirmant que “els nostres majors formen part de l’ànima de la província i des de la Diputació treballem cada dia per donar-los el suport que es mereixen”.

Encuentro mayores (3)

Aquesta nova partida pressupostària es destinarà a diverses línies de subvencions que inclouen programes d’atenció domiciliària com "El Major a Casa" o "Menjar a Casa", així com ajudes per a serveis d’autonomia personal. També destaca el reforç a la teleassistència per a persones majors, amb una inversió de 120.000 euros, a més de 7.800 euros per a l’adquisició de pulsadors de teleajuda. A més, s’ha augmentat en 40.000 euros la partida destinada a les associacions de jubilats i pensionistes de la província, que podran implementar nous programes i millorar els serveis per als seus membres.

Per altra banda, la Diputació de Castelló ha decidit incrementar un 25 % el pressupost del programa Castellón Sénior, que inclou viatges per a majors de 55 anys i que aquest any arriba als 1,5 milions d’euros per a 11.000 places. Marta Barrachina ha subratllat que aquestes accions formen part de l’aposta per un envelliment actiu, que inclou també beques per a formació a través de la UNED Senior i la Universitat per a Majors de la UJI. Amb aquestes iniciatives, la Diputació reafirma el seu compromís amb la qualitat de vida i la inclusió social dels seus majors.

Te puede interesar
Lo más visto