
La comarca convida a descobrir la seua riquesa històrica, cultural, natural i esportiva
La falta de llum col·lapsa la telefonia, activa plans d'emergència i dispara la demanda de productes bàsics com aigua, veles i bombones de butà
29/04/2025La província de Castelló va viure aquest dilluns una situació inèdita a causa del tall elèctric que va afectar tota la Península. Durant més de cinc hores, la manca de subministrament va deixar centenars de persones incomunicades i atrapades en ascensors. Segons dades oficials, es van registrar un total de 71 rescats en elevadors, 41 d’ells a la capital, a més de 55 assistències humanitàries, majoritàriament a persones amb mobilitat reduïda.
Els efectes de l’apagada també es van notar en els establiments comercials. Supermercats de tota la província es van omplir de clients que cercaven aliments no peribles i aigua embotellada, esgotant existències en poques hores. Paral·lelament, ferreteries de la ciutat registraren cues per adquirir llanternes, piles, veles i bombones, davant la por d’un tall prolongat.
Malgrat que la capital va recuperar el subministrament a última hora de la vesprada, poblacions com Benicàssim, Almassora o les Alqueries continuaven sense llum entrada la nit. L’Ajuntament de Castelló va activar el pla d’emergència municipal i va recomanar evitar desplaçaments i fer un ús responsable del 112. La coordinació entre administracions es va reforçar, amb reunions del CECOPAL i el Consorci Provincial de Bombers per garantir l’atenció ciutadana. “Cal agrair la tasca dels equips d’emergència i el suport de les empreses subministradores de combustible”, va destacar l’alcaldessa Begoña Carrasco.
La comarca convida a descobrir la seua riquesa històrica, cultural, natural i esportiva
L'activitat forma part del I Cicle de Prevenció i Ajuda en Salut Integral Emocional, impulsat per l'Ajuntament de Castelló i la UJI.
La mostra a l'Edifici Morú del Grau posa el fermall final a tres dies de trobades, visites a empreses i recorreguts pel patrimoni ceràmic de la ciutat.
El festival reuneix, del 15 al 18 d'octubre, a 200 delegats de 18 països d'Europa, Amèrica i Àsia, incloent-hi representants de SONY Music.
El certamen, recuperat després de dècades, ha reunit a la Plaça Major més de 200 escolars procedents de 19 centres amb el lema “La meua ciutat”.
L'ECO Les Aules es converteix en l'escenari dels guardons que reconeixen l'enginy i la creativitat de joves d'entre 14 i 30 anys.