
El Grau vibrarà amb “Grandes”, l’espectacle de JuanRa Castillo en homenatge als mites de la cançó espanyola
El Moll de Costa per emocionar el Grau amb la veu dels grans de la música
L’organització reclama al Govern mesures àgils de compensació per als sectors afectats, especialment el ramader, el làctic i les hortalisses
01/05/2025Després d’una primera avaluació d’urgència, LA UNIÓ Llauradora i Ramadera ha assenyalat que els danys més greus causats per l’apagada elèctrica del dilluns 28 d’abril s’han concentrat en el sector ramader de la Comunitat Valenciana, especialment en explotacions porcines, avícoles i làcties, així com en cultius d’hortalisses recentment recol·lectades. L’entitat ha demanat al Govern central i a la Conselleria d’Agricultura que activen procediments àgils de compensació econòmica davant uns fets que no estan coberts per les assegurances agràries.
Segons LA UNIÓ, la duració i l’afectació han estat desiguals, amb talls de fins a 14 hores en zones rurals, molt superiors als registrats en capitals. L’organització ha remarcat que moltes granges no disposen de generadors elèctrics suficients o no van poder accedir a combustible per falta de subministrament a les gasolineres rurals. A les explotacions làcties, moltes no van poder fer els ordejos habituals o els van haver de saltar, provocant pèrdues que poden arribar als 2.000 litres de llet en explotacions mitjanes, a més de riscos sanitaris com la mamitis.
El responsable de la sectorial ramadera de LA UNIÓ ha destacat que “les explotacions més tecnificades han pogut evitar pèrdues totals, però el cost ha sigut alt i els problemes continuaran aquesta setmana”. En el sector porcí, moltes explotacions no compten amb equip d’emergència i han patit estrés animal i retards en els enviaments als escorxadors. També es denuncien desperfectes per la fallida de sistemes de refrigeració, especialment en hortalisses, i en alguns casos s’han malmés cultius per la desprogramació dels sistemes de regadiu.
Finalment, LA UNIÓ ha criticat la falta d’informació i coordinació durant la crisi elèctrica, que ha obligat a molts ramaders a pernoctar a les seues explotacions per por a robatoris i per controlar manualment els processos bàsics. L’organització reclama responsabilitats i un suport institucional ferm per reparar els danys i evitar situacions semblants en el futur.
El Moll de Costa per emocionar el Grau amb la veu dels grans de la música
Mou-te Aquest Estiu a Castelló! Entrenament Funcional, Aquafitness i Ritmes per a Tothom a les Platges
Més de 950 participants van omplir la ciutat de passió i germanor.
Exhibicions taurines patrocinades per la Penya La Divisa fins a activitats infantils i revetles, el municipi va viure intensament els seus dies grans, reafirmant el seu caràcter acollidor.
El Consorci de Bombers impulsa dotze jornades per millorar la resposta municipal davant catàstrofes
Es quedaven amb comandes de clients i les venien en grups privats; entre els productes sostrets hi havia un televisor d’alta gamma