
La Generalitat desbloqueja dos projectes d’aigües i invertirà 15 milions a Vila-real i la Plana Baixa
Andrea AndreuLa Generalitat Valenciana ha confirmat una inversió de 15 milions d’euros per a millorar el sanejament i la depuració d’aigües a Vila-real i diversos municipis de la Plana Baixa, després de desbloquejar dos projectes que estaven paralitzats des de fa anys. El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha anunciat la mesura durant una visita institucional a l’Ajuntament de Vila-real, on s’ha reunit amb l’alcalde, José Benlloch, per a revisar el progrés de diverses iniciatives municipals. Segons ha assenyalat, “és una aposta decidida pel futur sostenible de la comarca”.
Els projectes inclouen, d’una banda, la connexió de la depuradora de Vora Riu amb les d’Almassora i la planta mancomunada que dona servei a Onda, Betxí, Vila-real i Les Alqueries, amb una inversió prevista de 2,8 milions d’euros. Aquesta actuació, que es troba en fase d’adjudicació d’obres, “ha sigut possible després que el consistori haja aconseguit els terrenys, desbloquejant així una situació que es prolongava des de fa sis anys”, ha remarcat el conseller. A més, es destinaran 12,2 milions a la remodelació i ampliació de la depuradora mancomunada, amb previsió d’inici d’obres a finals de 2026.
En paral·lel, Martínez Mus ha informat que ja s’ha adjudicat la redacció de l’Estudi Informatiu per a l’extensió del TRAM Bulevar de la Plana, amb una dotació de 265.000 euros. També es treballa en el projecte d’una passarel·la sobre el riu Millars, així com en diversos estudis ambientals i de viabilitat relacionats amb el desenvolupament d’infraestructures a la zona. “Totes aquestes actuacions demostren el compromís del Consell amb un creixement ordenat i respectuós amb el medi ambient”, ha conclòs el titular d’Infraestructures.


El Grau recupera la carrossa mitològica de Neptú per a la Cavalcada de la Mar de Sant Pere

La Diputació impulsa un portal digital per a difondre el patrimoni documental dels municipis de Castelló
La nova plataforma permet consultar en línia els fons documentals de nou arxius municipals de la província

Nules presenta el conte ‘Fem la barraqueta!’ per a divulgar entre els més menuts la tradicional Festa de les Barraquetes

L'astrofísic Héctor Socas protagonitzarà este dissabte una nova conferència al Planetari de Castelló


