
Oropesa del Mar incorpora una nova placa al recorregut poètic del nucli antic amb la Cançó del Pirata de José de Espronceda
La nova placa es troba al principi de les escales de l’Escaleta, en la carrer Sant Miquel.
La tradicional caminada a la Mare de Déu de Vallivana inclourà mesures de seguretat, recomanacions per la meteorologia i la reparació de camins afectats per les pluges
07/05/2025Morella es prepara per a viure una de les festes més esperades de la seua tradició. El primer cap de setmana de maig, la població celebra la Rogativa, un esdeveniment religiós que té com a objectiu visitar a la Mare de Déu de Vallivana al seu santuari. Aquest any, després de l'especial celebració del 55 Sexenni, la Rogativa torna a la seua data més habitual. La caminada, que començarà a les 9:00 hores del dissabte des de la Basílica Arxiprestal, recorrerà els camins tradicionals amb les parades habituals per esmorzar, dinar i berenar fins a l'arribada al santuari a les 19:30 hores.
L'Ajuntament de Morella, l'Associació Mare de Déu de Vallivana i la Policia Local han organitzat un dispositiu especial de seguretat i trànsit per garantir que la festa transcorri amb normalitat. A partir d'aquest any, serà obligatori caminar darrere de la bandera i davant del cotxe de l'ajuntament, sobretot en els trams que passaran per la carretera N-232. A més, s'han condicionat els camins, amb treballs de reparació realitzats als punts afectats per les últimes pluges. Els conductors hauran de seguir les indicacions de seguretat i aparcar en les zones habilitades per evitar obstruir el trànsit a la Torreta.
En aquest sentit, l'alcalde de Morella, Bernabé Sangüesa, ha destacat la importància de seguir les indicacions per garantir la seguretat de tots els participants. A més, ha recordat que no es podrà parar a la carretera N-232 per deixar o recollir persones, sinó que cal utilitzar les rotondes i les carreteres secundàries per evitar posar en perill a les persones. Pel que fa als serveis, l’Associació Mare de Déu de Vallivana oferirà begudes el dissabte a partir de les 17:00 hores i el diumenge de 7:00 a 10:00 hores. També es mantindrà el repartiment de rotllo amb xocolate i caldo per a tots els participants.
La nova placa es troba al principi de les escales de l’Escaleta, en la carrer Sant Miquel.
L’espectacle tindrà lloc dissabte a les 23.00 h al Templet del Moll de Costa.
L’Ajuntament incorpora psicòlegs i treballadors socials a través del programa SASEM.
La incorporació reforça el compromís de PortCastelló amb la sostenibilitat i la competitivitat empresarial.
Al voltant de 200 penyes participaran dels actes festius que es prolongaran fins al 31 d’agost.
Del 23 d’agost al 7 de setembre, més de 150 actes ompliran de vida carrers i places.