
La convocatòria MIR 2026 establix nou hospitals acreditats en tota la Comunitat Valenciana.
El conseller es compromet a treballar amb les comunitats autònomes i el Comissari Europeu per augmentar els dies de pesca i assegurar el futur de l'activitat pesquera a la Comunitat Valenciana
08/05/2025El conseller d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha anunciat que es treballarà de manera conjunta amb les comunitats afectades i amb el Comissari Europeu de Pesca, Costas Kadis, per modificar el reglament de la Política Pesquera Comuna i augmentar els dies de pesca, amb l'objectiu de garantir la viabilitat del sector pesquer mediterrani. Aquestes declaracions es produeixen després de la reunió entre Barrachina i Kadis, durant la primera visita oficial d'aquest últim a la Comunitat Valenciana, on va poder escoltar de primera mà les preocupacions del sector pesquer local.
Barrachina ha denunciat que les decisions europees, recolzades pel Ministeri, no han afavorit els pescadors del Mediterrani, i ha urgit la necessitat d'adoptar polítiques que asseguren la sostenibilitat econòmica i social de la pesca a la regió. En la seua intervenció, va subratllar la importància de la unitat d'acció entre les comunitats autònomes de l'arc mediterrani i el sector pesquer per promoure una reforma de la normativa pesquera europea. El conseller també va destacar que el sector pesquer del Mediterrani ha estat enfrontant restriccions severes, especialment en la modalitat d'arrossegament, la qual cosa està afectant greument la estabilitat de milers de llocs de treball a la Comunitat Valenciana.
Barrachina va assenyalar que no es pot continuar aplicant les polítiques pesqueres del passat, que han demostrat ser ineficaces, especialment quan altres països mediterranis fora de la UE no estan subjectes a les mateixes restriccions, la qual cosa perjudica al sector europeu. A més, el conseller va advertir que la reducció a tan sols 27 dies de pesca anual en el cas dels pescadors d'arrossegament posa en perill la estabilitat de més de 4.000 llocs de treball directes i indirectes a la Comunitat Valenciana. La col·laboració entre el Comissari Europeu i les autoritats regionals es veu com una oportunitat clau per garantir un futur sostenible per a la pesca a la regió.
La convocatòria MIR 2026 establix nou hospitals acreditats en tota la Comunitat Valenciana.
La presidenta de la Diputació participa en les II Jornades de Comunicació i Pimes celebrades a Castelló.
Els treballs formen part de la recta final de les obres de la Zona de Baixes Emissions.
La fira se celebrarà del 27 al 30 de novembre i promet novetats per a seguir sent un referent nacional.
L'IBI baixarà un 2% més, acumulant un 8% de reducció en la legislatura.
Les ajudes es destinen a les cinc confraries que formen part Fedcopesca.