
Miguel Barrachina aposta per una reforma en la Política Pesquera Comú per garantir la viabilitat del sector pesquer mediterrani
Redacció

El conseller d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha anunciat que es treballarà de manera conjunta amb les comunitats afectades i amb el Comissari Europeu de Pesca, Costas Kadis, per modificar el reglament de la Política Pesquera Comuna i augmentar els dies de pesca, amb l'objectiu de garantir la viabilitat del sector pesquer mediterrani. Aquestes declaracions es produeixen després de la reunió entre Barrachina i Kadis, durant la primera visita oficial d'aquest últim a la Comunitat Valenciana, on va poder escoltar de primera mà les preocupacions del sector pesquer local.

Barrachina ha denunciat que les decisions europees, recolzades pel Ministeri, no han afavorit els pescadors del Mediterrani, i ha urgit la necessitat d'adoptar polítiques que asseguren la sostenibilitat econòmica i social de la pesca a la regió. En la seua intervenció, va subratllar la importància de la unitat d'acció entre les comunitats autònomes de l'arc mediterrani i el sector pesquer per promoure una reforma de la normativa pesquera europea. El conseller també va destacar que el sector pesquer del Mediterrani ha estat enfrontant restriccions severes, especialment en la modalitat d'arrossegament, la qual cosa està afectant greument la estabilitat de milers de llocs de treball a la Comunitat Valenciana.
Barrachina va assenyalar que no es pot continuar aplicant les polítiques pesqueres del passat, que han demostrat ser ineficaces, especialment quan altres països mediterranis fora de la UE no estan subjectes a les mateixes restriccions, la qual cosa perjudica al sector europeu. A més, el conseller va advertir que la reducció a tan sols 27 dies de pesca anual en el cas dels pescadors d'arrossegament posa en perill la estabilitat de més de 4.000 llocs de treball directes i indirectes a la Comunitat Valenciana. La col·laboració entre el Comissari Europeu i les autoritats regionals es veu com una oportunitat clau per garantir un futur sostenible per a la pesca a la regió.


‘Miradas Rurales’ arriba a Torás per reivindicar el patrimoni i la vida dels pobles del Palància-Millars

La platja del Serradal mantindrà fins a final d’any les activitats de benestar després de l’èxit de l’estiu

Vila-real tanca les festes de la Mare de Déu de Gràcia amb alta participació i poques incidències

La Universitat Popular de Benicarló amplia l’oferta a 48 grups i avançarà l’inici del curs al 28 de setembre


