
Pérez Garijo visita les instal·lacions del servei 012 d'Atenció a la Ciutadania
16/07/2020 REDACCIÓ


La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez Garijo, acompanyada pel director general d'Atenció a la Ciutadania i Bon Govern, Andrés Gomis, han visitat l'oficina del servei 012 ubicada a València.
Aquest servei, que està prestant l'empresa Atento, ha vist incrementada la seua demanda en els últims mesos de manera considerable com a conseqüència de la crisi de la COVID-19. Davant aquesta situació, la Conselleria de Participació decidí incrementar la plantilla en un 18 %; s'ha impulsat la implantació d'un sistema automatitzat de reconeixement de veu i resposta durant les 24 hores els 7 dies de la setmana i s'ha modificat la jornada i els torns dels i les agents per poder cobrir les franges horàries que tenen més demanda.
Durant els mesos de la pandèmia, el servei 012 ha atés aproximadament 550.000 consultes de veu, 10.300 consultes per xat i 38.850 per mail.
Actualment el 87 % de la plantilla està teletreballant. «Hem facilitat les condicions per a que s'oferisca el servei amb la màxima seguretat per als treballadors i treballadores, cobrint al mateix temps l'alta demanda que s'ha rebut durant la pandèmia», ha explicat la consellera.
La ciutadania pot adreçar-se al servei 012 per rebre informació molt diversa. Les matèries més consultades en els últims mesos han estat les relacionades amb el treball, l'atenció social, l'habitatge i l'economia, concretament aquelles relatives a, per exemple, les ajudes per al lloguer d'habitatge d'aquelles persones afectades per l'impacte de la COVID-19, la informació sobre contractes, les qüestions relatives al servei Labora, o les que tenen a veure amb els pagaments i amb la consulta d'expedients de la renda d'inclusió.
Des del mes de juny cal afegir entre els tràmits amb més demanda la sol·licitud de cita prèvia per a l'atenció presencial, especialment per a les oficines PROP.


Castelló licita la primera fase de Censal Parc amb 35.000 m² i una inversió de 6,4 milions d’euros
El projecte incorpora zones esportives, infantils, d’aventura i una làmina d’aigua. El parc complet tindrà 122.000 m² i es construirà en tres fases

Pirotècnia Alto Palancia guanya el primer premi del XXX Concurs de Mascletaes “Ciutat de Castelló”

El Saló del Còmic i el Llibre Infantil i Juvenil ompli la plaça Major de Castelló en la seua segona jornada

L’Outlet Primavera Market del Grau atrau nombrós públic a la plaça de la Panderola


