
El grup posa fi a més de 50 anys de trajectòria amb una actuació plena d’homenatges i artistes convidats
El document, elaborat amb la col·laboració d’ALCE, ofereix pautes per garantir la inclusió i la seguretat de l’alumnat amb epilèpsia en l’àmbit escolar
24/05/2025Coincidint amb el Dia Nacional de l’Epilèpsia, la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha fet pública la Guia per a l’acompanyament educatiu de l’alumnat amb epilèpsia, un document adreçat als centres escolars per ajudar a donar resposta a les necessitats específiques d’aquest alumnat. La iniciativa ha sigut elaborada per la Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa en col·laboració amb l’Associació d’Epilèpsia de la Comunitat Valenciana (ALCE).
La guia inclou recomanacions pràctiques per facilitar l’accés, la participació i l’aprenentatge de l’alumnat amb epilèpsia dins del sistema educatiu. En aquest sentit, s’hi proposen mesures com la coordinació amb serveis mèdics, l’organització segura dels espais escolars, la promoció del benestar emocional i l’adaptació de les activitats escolars segons les necessitats de cada alumne.
A més, el document incideix en la importància d’atendre signes com el cansament en les classes d’educació física o la supervisió de l’accessibilitat sensorial. Segons la Conselleria, la guia ha de servir com a instrument orientatiu per al professorat, que haurà de complementar aquestes pautes amb les indicacions mèdiques corresponents per garantir una atenció integral i segura a l’alumnat amb epilèpsia.
El grup posa fi a més de 50 anys de trajectòria amb una actuació plena d’homenatges i artistes convidats
Els Bombers del Consorci de Castelló van actuar en un foc declarat en una nau dedicada al reciclatge de materials d’automoció, que va requerir un ampli operatiu per evitar-ne la propagació.
José Luis Lorenz denuncia que el govern de Mazón paralitza per “inacció i descontrol” un projecte amb èxit d’inserció i suport a joves que ni estudien ni treballen
El document, elaborat amb la col·laboració d’ALCE, ofereix pautes per garantir la inclusió i la seguretat de l’alumnat amb epilèpsia en l’àmbit escolar
La representació musical i teatral “La Panderola: de Catarroja a Castelló” tanca una experiència que ha fomentat la solidaritat i la col·laboració entre ambdós centres
Educació ofereix 1.607 places en un procés selectiu amb 58 seus repartides entre 11 municipis i 300 tribunals