
L’Ajuntament ha dut a terme intervencions de repintat, renovació i substitució de senyals per millorar la seguretat a la ciutat.
La pesca valenciana arreplega 150.000 tones de plàstics en un any i col·labora en la protecció del medi marí
21/06/2025
La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, a través de la Direcció General de Pesca i amb la col·laboració de la Fundació Oceanogràfic, ha posat en marxa un projecte pilot per a la reproducció, cria i reintroducció d’eriçons de mar i cavallets de mar al litoral de la Comunitat Valenciana. L’objectiu és reforçar les poblacions d’aquestes espècies, que han patit un descens en els últims anys.
El conseller Miguel Barrachina ha participat en l’alliberament de 321 eriçons de mar i 9 cavallets de mar al port de Xàbia, acompanyat pel director general de Pesca, Miguel Castell, l’alcaldessa de la localitat, Rosa Cardona, la directora de la Fundació Oceanogràfic, Leocadia García-Bartual, i el patró major de la confraria de pescadors, Rafael Serrat.
“Amb aquest projecte reafirmem el nostre compromís amb la conservació del medi marí i avancem cap a la recuperació d’ecosistemes costaners sostenibles”, ha destacat Barrachina.
Col·laboració amb confraries i comunitat científica
El projecte compta amb la participació de les confraries de pescadors de Xàbia i Dénia, que col·laboren en les fases d’engreix i alliberament dels exemplars. Els animals es crien a les instal·lacions de l’Oceanogràfic: les larves es desenvolupen en tancs alimentats amb microalgues i, quan arriben a la mida adequada, es reintrodueixen al mar a la mateixa zona on foren capturats els progenitors.
Barrachina ha volgut posar en valor el paper fonamental del sector pesquer en la protecció de la fauna marina i ha destacat que, només l’any passat, “els pescadors arreplegaren més de 150.000 tones de residus, en la seua majoria plàstics, contribuint activament a la neteja i protecció del mar Mediterrani”.
En defensa del sector pesquer
A més, el conseller ha reiterat la defensa del sector davant la Unió Europea i el Govern d’Espanya:
“Les decisions preses a Europa, amb el suport del Ministeri, no han afavorit als nostres pescadors. És urgent adoptar mesures que garantisquen la sostenibilitat econòmica i social del sector”.
En aquest sentit, ha anunciat que s’està treballant amb les comunitats autònomes afectades i amb el nou comissari europeu de Pesca i Oceans, Costas Kadis, per modificar el reglament de la Política Pesquera del Mediterrani i aconseguir més dies de pesca que asseguren la viabilitat del sector.
L’Ajuntament ha dut a terme intervencions de repintat, renovació i substitució de senyals per millorar la seguretat a la ciutat.
L’Ajuntament millora escoles i col·legis amb actuacions de manteniment i adequació durant l’estiu
L’Ajuntament ha impulsat la creació de 3.837 habitatges en dos anys, dels quals 1.665 seran protegits.
Els dispositius es van centrar al passeig marítim els dies 4 i 6 d’agost.
El canvi es deu a les obres de remodelació de la plaça Espanya, que es convertirà en un refugi climàtic.
El concert tindrà lloc el 21 d’agost a les 20:30 h amb l’actuació de Ayuriyan Tillman Quintet.