
Castelló Recupera el Pessebre Costumista amb un Centenar de Figures i l'Exposa al Menador
La AlcaldessaBegoña Carrasco Posa en Valor l'Obra del Mestre Quique Garcés que Il·lustra Escenes Tradicionals de la Ciutat i la Marjaleria
“Prou de bloquejos i silencis”: Barrachina denuncia l’asfíxia financera que patixen els ajuntaments
19/06/2025
Redacció
La presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, ha alçat la veu este dimecres a Madrid per a reclamar al Govern d’Espanya un finançament just i el pagament del deute pendent amb les entitats locals. La dirigent provincial ha participat en la concentració convocada per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) davant el Congrés dels Diputats, al costat d'alcaldes de la província, per denunciar la situació d’asfíxia econòmica que patixen els ajuntaments.
“Hui, des de Madrid, diem prou. Prou d’estar callats, de bloquejos, de mirar cap a un altre costat. No podem continuar ignorant les administracions que sostenen el dia a dia de milers de castellonencs”, ha manifestat Barrachina durant l’acte.
La presidenta ha denunciat que el Govern central deu 221 milions d’euros als municipis, dels quals més de 105 milions corresponen a la Diputació de Castelló. Així mateix, ha exigit que s’autoritze l’ús del superàvit per a realitzar inversions sostenibles i s’active la Comissió Nacional d’Administració Local, òrgan que no es reuneix de forma ordinària des de fa tres anys.
Una situació límit per als governs locals
Segons Barrachina, “la situació financera de les entitats locals és insostenible”, amb un augment continu de despeses en personal i serveis, sense un increment proporcional dels ingressos. A més, la manca de Pressupostos Generals de l’Estat agreuja encara més l’escenari, dificultant la planificació i execució de projectes en els municipis.
“Esta paràlisi institucional ens posa pals a les rodes. Ens obliga a fer esforços titànics per a continuar donant serveis de qualitat, però diem basta”, ha conclòs.

La AlcaldessaBegoña Carrasco Posa en Valor l'Obra del Mestre Quique Garcés que Il·lustra Escenes Tradicionals de la Ciutat i la Marjaleria

Concentració Màxima, Anàlisi del Pròxim Enfrontament Vital a Casa Davant l'Huesca

L'Ajuntament de la Capital Destaca Projectes Estratègics: IES Crémor, Edifici de Correus i Obres al TRAM

L'Esdeveniment, Considerat el Segon Millor Trofeu d'Espanya, Impulsa el Binomi Turisme-Esport a la Ciutat

L'Activitat, Desenvolupada al CEIP Bernat Artola, Fomenta l'Envelliment Actiu i Combat la Soledat no Desitjada

Barrachina Destaca que el Pressupost Respon a les "Limitacions Injustes" Imposades als Ajuntaments