
La Junta de Govern impulsa projectes d’inclusió, cooperació i accessibilitat
Redacció
L’Ajuntament de Castelló continua reforçant el seu compromís amb el benestar i la inclusió social amb l’aprovació de diferents línies de subvenció i convenis per valor de prop d’un milió d’euros. El portaveu del govern municipal, Vicent Sales, ha destacat que esta ha sigut “la Junta de Govern més social de l’any”.
En concret, s’han aprovat convenis amb quatre entitats socials per un total de 130.000 euros, destinats al desenvolupament de projectes que milloren la qualitat de vida de col·lectius en situació de vulnerabilitat:
Creu Roja Castelló rebrà 75.000 € per al seu projecte “Itineraris d'inclusió social”.
Fundació Secretariat Gitano, amb 45.500 €, impulsarà el projecte “Centre d’Esplai Racó Màgic”.
Associació de Persones Sordes ‘Virgen del Lidón’ (APESOCAS) durà a terme una iniciativa d’accessibilitat per a persones sordes amb 10.000 €.
La Coordinadora Valenciana d’ONGD (CVONGD) desenvoluparà el projecte “Fent comboi” amb 15.000 €.
Suport a nous projectes socials
La Junta també ha aprovat les bases per a la concessió de subvencions a col·lectius i entitats socials, amb una dotació de 270.000 € per a projectes que es desenvolupen dins l’àmbit dels Serveis Socials municipals.
A més, s’han destinat 117.900 € a entitats sense ànim de lucre que treballen en prevenció i reinserció en drogodependències i altres trastorns addictius.
Pel que fa a cooperació internacional, s’han aprovat ajudes per valor de 480.000 € dirigides a ONG que desenvolupen projectes en països empobrits, amb una dotació de 240.000 € en 2025 i 240.000 € més en 2026.
Millores en la depuradora d’aigües residuals
En l’àmbit de les infraestructures, la Junta de Govern ha donat llum verda a les obres de millora de la depuradora d’aigües residuals (EDAR) amb un pressupost de 276.233,88 € i un termini d’execució de 4 mesos.
Sales ha subratllat que “aquesta actuació permetrà optimitzar el sanejament i la gestió dels recursos hídrics, oferint un servei essencial a la ciutadania”.


Barrachina defensa a Almeria una PAC forta i sense cofinançament per al sector hortofructícola

Nules acull el 29 de març una trobada mundial sobre la conservació de la biodiversitat agrícola
La jornada inclourà intercanvi de llavors tradicionals, activitats divulgatives i propostes obertes a tota la ciutadania


El PSPV acusa el govern de Castelló d’incomplir promeses en l’àrea de benestar social


