
L'origen de la Nit de Sant Joan es remunta a temps immemorials, amb arrels paganes que celebren el solstici d'estiu i la fertilitat de la terra
Quasi 4.400 persones descobreixen el campus del Riu Sec gràcies al Programa de Visites de l’UJI
23/06/2025La Universitat Jaume I tanca el curs 2024-2025 amb una xifra rècord de participació en el seu Programa de Visites: un total de 4.370 persones han pogut conéixer de prop el campus del Riu Sec i les seues instal·lacions, el que suposa un increment de 475 visitants respecte del curs anterior. Les visites —94 en total— han estat protagonitzades principalment per alumnat d’Infantil, Primària, ESO, FP i Batxillerat de centres educatius de Castelló.
Aquesta iniciativa de divulgació universitària ha comptat amb la implicació directa de 28 voluntaris formats a través del programa UJI-Voluntària, 12 dels quals han participat en activitats com Firujiciencia, on van guiar més de 900 assistents per diversos itineraris del campus. A més, també s’han rebut visites institucionals i internacionals provinents de països com Japó, França, Alemanya, Lituània i Hongria.
La vicerectora d’Estudiantat i Vida Saludable, Mamen Pastor, ha valorat molt positivament els resultats del programa i ha remarcat la seua funció socialitzadora: “És una forma de mostrar no sols la nostra oferta educativa, sinó la vida universitària i tot el treball diari que fem a la universitat pública de Castelló.”
Durant l’acte de cloenda es va reconéixer la tasca de voluntariat i del personal implicat, amb la presència també de representants de les entitats patrocinadores Gimecons i BECSA, que han mostrat el seu suport a la difusió del coneixement universitari.
L'origen de la Nit de Sant Joan es remunta a temps immemorials, amb arrels paganes que celebren el solstici d'estiu i la fertilitat de la terra
El municipi de l'Alt Millars llança una completa programació cultural, esportiva i festiva per al juliol, amb l'objectiu de mostrar la vitalitat del seu entorn i convidar a gaudir de la vida rural.
La platja de l'Alcúdia de Nules comptarà enguany amb una nova posta sanitària i punt accessible, reforçant així els serveis per a banyistes.
L'Ajuntament demana els fons per garantir la millora d'infraestructures i el benestar dels veïns, afectats per la falta de pressupostos estatals.
En el Dia Internacional de Lluita contra les Drogues, l'ONG demana una atenció integral i basada en drets, allunyada de la criminalització i l'estigma.
Unes rebaixes que en moda dona arranquen amb descomptes de fins al 50% en algunes marques de referència