
Sant Jordi i la Subdelegació del Govern sumen esforços per agilitzar el pas inferior de la N-232
Construir este pas inferior a la N-232, carretera que unix Vinaròs amb Vitòria i Santander, en el terme municipal de Sant Jordi.
PortCastelló reserva mig milió de m² a l’energia eòlica flotant
23/06/2025PortCastelló rep Qair i reforça la seua aposta per l’eòlica marina flotant
La Autoritat Portuària de Castelló ha rebut la visita de representants de Qair, un grup internacional especialitzat en energies renovables i pioner en la tecnologia d’energia eòlica marina flotant. Actualment, Qair desenvolupa projectes a Espanya, França, Portugal, Regne Unit, Brasil i Vietnam, i destaca per estar construint EOLMED, un dels primers parcs eòlics flotants del món (30 MW), situat a Port-La-Nouvelle, al sud de França.
L’objectiu de la trobada ha sigut conéixer de primera mà el projecte estratègic que impulsa PortCastelló per a esdevenir un hub logístic líder en eòlica marina flotant, a la seua dàrsena sud.
El president de l’Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez, ha posat en valor que el port comptarà amb fins a 500.000 metres quadrats, 875 metres lineals de moll i 16 metres de calat reservats per a aquesta tecnologia emergent, tot amb una planificació orientada a 2028. “Serem el port amb més superfície disponible de tot l’arc mediterrani, la qual cosa ens posiciona de manera privilegiada i única”, ha afirmat Ibáñez.
El projecte ha despertat l’interés de països com França i Itàlia, així com d’operadors internacionals, que veuen en PortCastelló un aliat clau per a l’expansió de la tecnologia eòlica flotant.
Ibáñez, junt al director del port, Manuel García, i el cap del Departament Comercial, Adolfo Noguero, ha destacat que la iniciativa situa Castelló com un referent de la transició energètica al Mediterrani.
Per part de Qair, han participat Pablo Alcón Valero, director d’Eòlica Marina; Jaime Fernández-Kelly Rodríguez-Marqués, responsable de Desenvolupament Tècnic; i Pep Malagrava Rigo, cap de Projectes de la Zona LEBA.
Construir este pas inferior a la N-232, carretera que unix Vinaròs amb Vitòria i Santander, en el terme municipal de Sant Jordi.
Amb l’arribada de l’estiu, la costa de Castelló atreu estiuejants amb platges premiades, pobles amb encant i excel·lents serveis turístics. Us presentem deu destinacions destacades del litoral castellonenc, amb tota la informació pràctica i les atraccions principals
Del 21 al 27 de juliol, vuit companyies internacionals portaran onze funcions adaptades a famílies en espais com la platja de Les Amplàries i els Jardins del Far
La PMcM denuncia que els grans retards en els pagaments posen en risc la viabilitat de milers de petites i mitjanes empreses i demana una reforma legal urgent
La institució provincial ja ha invertit 26,8 milions d’euros en 27 vies i preveu arribar a un històric de 35 milions en tota la legislatura
L’aler madrileny aportarà energia, versatilitat i llançament exterior al conjunt castellonenc