
La Diputació de Castelló reforça el servei de teleassistència per a cuidar de les persones majors
Redacció


La Diputació de Castelló ha posat en valor la importància del servei de teleassistència, que presta atenció integral, personalitzada i gratuïta a les persones majors de la província, amb l’objectiu de millorar la seua qualitat de vida, combatre la soledat i fomentar l’arrelament al territori.
Segons ha explicat la diputada de Benestar Social, Marisa Torlà, esta iniciativa s’alinea amb l’estratègia provincial per frenar la despoblació i garantir serveis essencials a tots els racons de Castelló. “Prioritzem les persones en les nostres polítiques perquè disposen de serveis de qualitat, visquen on visquen”, ha indicat.
Actualment el servei atén 950 persones usuàries, però la Diputació ja ha anunciat que pròximament es publicarà una nova licitació amb una partida pressupostària superior, que permetrà arribar a 1.500 usuaris, millorant la cobertura assistencial i reforçant el compromís amb la població major i vulnerable.
Un servei 24 hores que salva vides
El servei inclou atenció permanent 24 hores al dia, els 365 dies de l’any, amb una resposta immediata per part de professionals especialitzats des d'una central receptora d'alarmes. Torlà ha destacat que es tracta d’un servei fonamental que “oferix seguretat i tranquil·litat a les persones majors, especialment aquelles que viuen soles”.
També ha ressaltat que la Diputació pot arribar amb aquest servei a tots els municipis de la província, amb la col·laboració dels ajuntaments i mancomunitats, que tramiten les sol·licituds de les persones interessades.
Teleassistència i teleajuda: un binomi fonamental
La diputada ha explicat que la teleassistència es complementa amb el servei de teleajuda, creat i gestionat directament per la Diputació des de fa més de 20 anys. Es tracta d’un sistema domèstic d’alarma que permet a les persones majors demanar ajuda prement un botó, reforçant així la seua seguretat i autonomia.
“Ambdós serveis compartixen un mateix objectiu: garantir el benestar i la tranquil·litat de les persones majors i en situació de vulnerabilitat, especialment al medi rural”, ha afirmat Torlà.
Formació i vocació de servei públic
Durant esta setmana, alumnat del curs de gestió de teleassistència ha visitat el centre de control del servei per conéixer de primera mà la seua funció i qualitat. “És un exemple eficaç de proximitat i immediatesa amb el ciutadà”, ha conclòs la diputada.


El PP de Navaixes critica el rebuig al seu pla de neteja d'embornals i reivindica la labor de la brigada municipal

Nicolás Redondo defensa a Nules la necessitat d'enfortir les institucions democràtiques i recuperar la cultura del consens

Castelló incorporarà representants veïnals dels districtes en l'elaboració del primer Pla Municipal de Salut Mental

Tresor Antic arriba a Castelló amb més de 200 vehicles clàssics i un centenar de parades d'antiguitats



