
La Generalitat invertirà prop de 500.000 euros en accessibilitat i patrimoni a Tales i Suera
La delegada del Consell en Castelló, Susana Fabregat, destaca el compromís per “un interior més accessible i ple d’oportunitats”
"La Novia de la Paz", Una Història de Segones Oportunitats
25/06/2025Aquest dimecres, 25 de juny de 2025, a les 19:00 hores, el Club Literari d'Àmbit Cultural d'El Corte Inglés de Castelló tindrà el plaer de rebre a una de les figures més destacades de la literatura actual: Rosario Raro, guanyadora del prestigiós Premi Azorín de Novel·la 2025. La trobada, que tindrà lloc a la Sala d'Àmbit Cultural (Planta 2a), serà una oportunitat única per conéixer de primera mà la seua obra "La novia de la Paz".
"La novia de la Paz" és una novel·la que promet captivar als lectors amb una poderosa història sobre les segones oportunitats. Ambientada al sud d'Àfrica l'any 1901, la trama ens submergeix en el viatge de dues protagonistes, una d'anònima i l'altra molt cèlebre, que es troben en les seues respectives recerques personals. Juntament amb altres personatges europeus, tots ells fugitius d'alguna cosa o d'algú, descobriran que, després d'una traïció, "no hi ha millor venjança que la felicitat".
Rosario Raro, natural de Sogorb, és una figura molt coneguda en l'àmbit acadèmic i literari. Doctora en Filologia Hispànica i especialista en Literatura, ha dedicat més de vint anys a la docència com a professora d'Escriptura Creativa a la Universitat Jaume I de Castelló. A més, va ser coordinadora del Club Literari d'Àmbit Cultural d'El Corte Inglés de Castelló durant més de sis anys, fet que la connecta profundament amb l'escena cultural de la ciutat.
La seua prolífica trajectòria inclou col·laboracions amb mitjans com Qué leer, El País i el Dominical de El Periódico. Entre les seues novel·les publicades per Planeta destaquen títols com "Volver a Canfranc" (2015), "La huella de una carta" (2017), "Desaparecida en Siboney" (2019), "El cielo sobre Canfranc" (2022) i "Prohibida en Normandía" (2024), aquesta última amb més de quaranta edicions.
El seu talent ha estat reconegut amb diversos guardons, incloent el Premi Magda Portal del Ministeri de la Dona a Perú i el prestigiós Premi Ciudad de Huelva de relat. Ara, amb "La Novia de la Paz", suma el reconeixement del Premi Azorín de Novel·la 2025, consolidant la seua posició com una de les veus més rellevants de la narrativa actual.
La delegada del Consell en Castelló, Susana Fabregat, destaca el compromís per “un interior més accessible i ple d’oportunitats”
L’Escola de Dansa destinarà la recaptació a l’ONG Tupay que treballa per l’educació a zones rurals del Perú
El termini de presentació de les sol·licituds s'inicia hui, 2 de juliol, i romandrà obert al llarg de 20 dies hàbils, fins al pròxim 29 de juliol
Del luxe de Leo a l’aventura de Sagitari, coneix el destí perfecte per a tu segons el teu horòscop… i el teu ascendent!
750 kilos de sardina i 250 litres de vi al grau de Castelló
El Saló de Plens de l’Ajuntament acull l’acte d’homenatge institucional a la Banda Municipal