
Sant Jordi i la Subdelegació del Govern sumen esforços per agilitzar el pas inferior de la N-232
Construir este pas inferior a la N-232, carretera que unix Vinaròs amb Vitòria i Santander, en el terme municipal de Sant Jordi.
Vicenta, Teresa i Ramón Fraga, homenatjats amb tres figures que s'incorporen a la Cavalcada de la Mar aquest dissabte.
27/06/2025El Centre Cultural La Marina ha sigut l'escenari de la presentació dels nous “Nanos del Grau”. L'acte, que ha comptat amb la presència d'Ester Giner, tinenta d'alcalde del Grau, ha servit per retre un emotiu homenatge a Vicenta, Teresa i Ramón Fraga, coneguts al districte marítim com “Els Sesots”. Aquests tres germans, molt vinculats a les festes de Sant Pere i estimats pel barri, queden ara immortalitzats en el ric imaginari festiu.
"Els Sesots" eren reconeguts per les seues divertides paròdies costumistes marineres, que sempre eren molt esperades pels veïns i veïnes. Les seues renyines entre armadors i mariners o les representacions de les tradicionals "borrasques" divertien el públic amb les seues ocurrències desbaratades i el seu llenguatge desenfadat.
Durant l'esdeveniment, la tinenta d'alcalde Ester Giner ha destacat el valor emocional d'aquests “nanos”, “Aquest projecte reflecteix l'essència de les nostres tradicions, comunitat, continuïtat i afecte. El més bonic és que, a partir d'ara, continuaran desfilant amb nosaltres cada any en forma de nanos, com a part viva de Sant Pere”.
Per primera vegada, aquests tres nous personatges faran la seua aparició oficial a la Cavalcada de la Mar del pròxim dissabte 28 de juny a les 19:00h, sumant-se així al col·lectiu de figures festives.
La concepció i el disseny d'aquests nous personatges ha estat a càrrec de l'artista faller Xergio Antonio, en col·laboració amb associacions com La Barraca, que enguany celebra el seu 40è aniversari i ha sigut una de les impulsores del projecte.
Aquesta acció s'emmarca en una línia de reconeixements a personalitats emblemàtiques del Grau, com els anteriors homenatges als Dolçainers del Grau “Xamberga” i José Manuel Illescas, també immortalitzats com a “nanos”. Giner ha subratllat la dimensió humana de la iniciativa, “Aquest homenatge no sols és un acte simbòlic, és un gest de gratitud cap a tres persones que van dedicar el seu temps, energia i afecte a una de les tradicions més estimades del nostre barri”.
Construir este pas inferior a la N-232, carretera que unix Vinaròs amb Vitòria i Santander, en el terme municipal de Sant Jordi.
Amb l’arribada de l’estiu, la costa de Castelló atreu estiuejants amb platges premiades, pobles amb encant i excel·lents serveis turístics. Us presentem deu destinacions destacades del litoral castellonenc, amb tota la informació pràctica i les atraccions principals
Del 21 al 27 de juliol, vuit companyies internacionals portaran onze funcions adaptades a famílies en espais com la platja de Les Amplàries i els Jardins del Far
La PMcM denuncia que els grans retards en els pagaments posen en risc la viabilitat de milers de petites i mitjanes empreses i demana una reforma legal urgent
La institució provincial ja ha invertit 26,8 milions d’euros en 27 vies i preveu arribar a un històric de 35 milions en tota la legislatura
L’aler madrileny aportarà energia, versatilitat i llançament exterior al conjunt castellonenc