Vila-real recolza la iniciativa per conservar el Cant de la Carxofa com a Bé d’Interés Cultural

    El cant, interpretat sempre en castellà, va arribar a Vila-real des del convent de Caudete (Albacete) a través d’un religiós destinat al convent local

    07/07/2025RedaccióRedacció

    Presentació del llibre “Memòria i Patrimoni cultural del Cant de la Carxofa” (2)

    L’Ajuntament de Vila-real ha reiterat el seu suport a la iniciativa promoguda per la localitat d’Alaquàs per aconseguir el reconeixement del Cant de la Carxofa, una festa tradicional valenciana, com a Bé d’Interés Cultural Inmaterial. Aquesta celebració, que a Alaquàs ja està declarada Bé de Rellevància Local i Festa d’Interés Turístic Provincial de la Comunitat Valenciana, només se celebra a Vila-real dins de tota la província de Castelló.

    La regidora de Tradicions, Miriam Caravaca, acompanyada d’Eliseo Alcázar, Germà Major del Tercer Orde del Carme, i de l’historiador Jacinto Heredia, ha assistit aquesta setmana a la presentació del llibre “Memòria i Patrimoni cultural del Cant de la Carxofa”, publicat per Rafa Roca i editat per Quaderns d’Investigació. Aquesta publicació ofereix un repàs històric on s’investiga l’origen del cant i es confirma la seua existència en llocs on fins ara no se’n tenia constància.

    La tradició del Cant de la Carxofa forma part del patrimoni religiós i cultural de Vila-real des de l’any 1947, quan el Tercer Orde del Carme i la comunitat carmelita van començar a interpretar aquesta peça com a cloenda de la festivitat de la Mare de Déu del Carme. El cant, interpretat sempre en castellà, va arribar a la nostra ciutat des del convent de Caudete (Albacete) a través d’un religiós destinat al convent local. 

    La regidora de Tradicions, Miriam Caravaca ha manifestat que coincidint amb el 25é aniversari de la seua recuperació, s’està treballant per portar a ple una proposta de suport institucional a la iniciativa del poble d’Alaquàs que “reforce els llaços de germanor entre els nostres pobles i defense les nostres arrels culturals compartides. Vila-real sempre estarà al costat de la tradició i del patrimoni viu del nostre territori”.

    El més vist