
Castelló reforça l’atenció en salut mental amb la incorporació de quatre nous professionals de la mà de la Generalitat
L’Ajuntament incorpora psicòlegs i treballadors socials a través del programa SASEM.
El Discovery Lab torna amb ciència divertida, música amb valors, dansa urbana solidària i tallers per a tota la família
09/07/2025
El Rototom Sunsplash celebra enguany les seues 30 edicions amb una autèntica festa de la cultura, la creativitat i la diversió per a tots els públics. Del 16 al 23 d’agost, Benicàssim es convertirà en el cor vibrant d’un festival que va molt més enllà de la música reggae, amb una àmplia programació per a les vesprades que ompli set àrees temàtiques on conviuen la ciència, la solidaritat, la infància, el circ, la cultura africana, la sostenibilitat i l’artesania.
El Discovery Lab, espai dedicat a la ciència divulgativa, torna amb propostes sorprenents, com aprendre a tocar el theremín, fer gelat amb nitrogen líquid, o escoltar al famós divulgador José Luis Crespo (Quantum Fracture) o al matemàtic Eduardo Sáenz de Cabezón (‘Órbita Laika’). Amb el suport del CERN, el Discovery Lab combina coneixement i espectacle, incloent també un “aperitiu magnètic” per fer preguntes directament a científics i científiques.
El Rototom Circus oferirà cada vesprada (de 21.00 a 21.50 h) espectacles acrobàtics per a totes les edats, amb la col·laboració de l’Escola de Circ Diverso de Madrid. A més, Jamkunda, dedicat a la cultura africana, combina danses afromodernes de nit amb literatura, gastronomia i teatre contra el racisme a la vesprada, dins del seu espai Ataya.
A Teen Yard, la joventut pren protagonisme amb sis hores diàries d’activitats com concursos de dansa urbana solidària amb Gaza, batalles de freestyle amb to reggae, tallers de parkour, beat box i bàsquet. Mentrestant, Magicomundo esdevé el paradís del públic infantil, amb tallers de construcció, música familiar amb Emeterians, contacontes i danses multiculturals.
L’àrea Pachamama connecta amb el cos i amb la terra a través de tallers de ioga, agroecologia, dansa tradicional palestina i reflexions sobre la solidaritat local. Un dels moments destacats serà la trobada “Sabieses ancestrals”, amb la ministra brasilera Sonia Guajajara i Soy Tribu, que compartiran coneixements indígenes.
Finalment, el Mercat Artesà convida a descobrir el talent creatiu amb artesania feta a mà, reciclatge artístic i tallers de pintura, escultura i atrapasomnis gegants, acompanyats d’animacions de malabars i percussió africana.
Amb més de 200 concerts programats a la nit, el Rototom celebra la vida (“Celebrating Life”) també de dia, en un festival sense límits d’edat i amb vocació transformadora.
L’Ajuntament incorpora psicòlegs i treballadors socials a través del programa SASEM.
La veu reivindicativa del reggae africà actuarà al Main Stage a Benicàssim.
L’esdeveniment tindrà lloc el 12 de setembre a la plaça de la Maiorasga amb més de 2.600 participants.
Les celebracions tindran lloc del 12 al 16 de setembre amb activitats culturals, musicals i esportives.
La primera edició se celebrarà el dissabte 27 de setembre a les 00:00 h i l’objectiu és consolidar el festival dins del calendari festiu de Betxí.
La inversió ascendeix a 238.084 euros i inclou la substitució i ampliació del tancament perimetral.