
Castelló es Vesteix de Gala per al TICC: El Trofeu Internacional Castalia Reuneix 649 Nadadors de Cinc Països
L'Esdeveniment, Considerat el Segon Millor Trofeu d'Espanya, Impulsa el Binomi Turisme-Esport a la Ciutat
Els 800 assistents del Palau de Congressos i gairebé 1.000 a la plaça de Santa Maria marquen un increment global del 75 % respecte a l’edició anterior
11/07/2025
Redacció
El Festival Internacional de Jazz de Peníscola, celebrat del 2 al 6 de juliol, tanca la seua 22ª edició amb 1.900 espectadors aproximadament, un 75 % més que l’any passat. Les cinc actuacions de pagament al Palau de Congressos van reunir 800 persones, destacant els recitals d’Alexey León’s Continental Quintet i la pianista nord-americana Champian Fulton com les propostes de més èxit.
Paral·lelament, les tres actuacions gratuites a la plaça de Santa Maria van congregar més de 1.000 assistents, complint l’objectiu d’ampliar el públic i acostar el jazz al carrer. Aquesta combinació de concerts de sala i al·legats a l’espai urbà ha permès consolidar Peníscola com a referent dins el circuit mediterrani i atraure melòmans de la província i més enllà.

L'Esdeveniment, Considerat el Segon Millor Trofeu d'Espanya, Impulsa el Binomi Turisme-Esport a la Ciutat

La institució provincial destina més de 5,5 milions d'euros a línies d'ajudes per fomentar la sostenibilitat, el benestar animal i l'eficiència energètica, assegurant el futur del territori.

El centre històric es transforma fins al 8 de desembre en un punt d'oci i trobada per a tota la família, impulsant la dinamització del comerç local en l'inici de la campanya nadalenca.

Un espectacle sense precedents, amb video mapping de la mitologia local i música en directe, marca l'inici oficial de les festes nadalenques, il·luminant simultàniament 94 carrers i places.

Més de 300 corredors s'han reunit en l'edició del 20é aniversari d'una de les cites esportives més consolidades, que enguany ha presentat un traçat més exigent per a posar en valor l'entorn natural.

El nou servei, impulsat per la Regidoria de Turisme, realitza dues sortides diàries des de la Plaça de l'Herba i forma part de l'estratègia municipal per a revitalitzar el centre durant les festes.