
La nova campanya de Nadal busca incentivar l'activitat econòmica i comercial de la localitat fins al 6 de gener
La Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, sota la direcció de la Fiscalia Europea, desarticulen una organització criminal que operava a escala internacional a través de 93 empreses fictícies i dipòsits fiscals a Espanya, Holanda i Portugal.
13/07/2025
Redacció
La Guàrdia Civil i l’Agència Tributària han desarticulat una xarxa criminal especialitzada en frau massiu d’IVA en el sector de les begudes alcohòliques, en una operació batejada com a GALLAGHER i coordinada per la Fiscalia Europea. Es calcula que entre 2018 i 2024 el grup ha defraudat prop de 69 milions d’euros a través d’un entramat empresarial amb vincles a Espanya, Portugal, Alemanya, Malta i les Illes Turks i Caicos.
Durant l’operatiu, que ha comportat 19 escorcolls a Madrid, Barcelona, La Corunya, Eivissa, Jerez de la Frontera i València, s’han detingut vuit membres de l’organització. A més, s’han intervingut 400.000 euros en efectiu, més d’un milió en comptes bancàries, un iot, 34 rellotges de luxe, cinc vehicles d’alta gamma i s’ha ordenat l’embargament de 21 immobles.
La xarxa utilitzava dipòsits fiscals ubicats a Holanda, Portugal i Espanya per importar alcohol acollint-se a l’exempció d’IVA intracomunitari. Posteriorment, el producte es venia a empreses pantalla espanyoles que simulaven operar legalment, però desapareixien sense ingressar els impostos corresponents. Aquesta pràctica permetia oferir preus il·legalment baixos i generar beneficis nets que després es blanquejaven a través de societats paral·leles.
Tres ciutadans espanyols estarien al capdavant de la trama, considerada una de les més sofisticades en delictes fiscals i contra els interessos financers de la Unió Europea. L’alerta la va donar l’Àrea Regional d’Inspecció de l’Agència Tributària de València el 2023.

La nova campanya de Nadal busca incentivar l'activitat econòmica i comercial de la localitat fins al 6 de gener

Reconeixement a l'Alta Cuina, L'Esdeveniment s'emmarca en el 'Mes de l'Arròs'

El programa d’obres i serveis ascendeix a 32,5 milions per als exercicis 2026-2027

El consistori destina 900 euros en premis per a incentivar el comerç local

Els Ajuntaments podran presentar projectes fins al 15 de desembre de 2025

L’herència de Stephen King i l’ombra del cinema de Fincher en la seua narrativa