
Coneix els beneficis i varietats dels mejillons i com aprofitar-los al màxim en els teus plats
La Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, sota la direcció de la Fiscalia Europea, desarticulen una organització criminal que operava a escala internacional a través de 93 empreses fictícies i dipòsits fiscals a Espanya, Holanda i Portugal.
13/07/2025La Guàrdia Civil i l’Agència Tributària han desarticulat una xarxa criminal especialitzada en frau massiu d’IVA en el sector de les begudes alcohòliques, en una operació batejada com a GALLAGHER i coordinada per la Fiscalia Europea. Es calcula que entre 2018 i 2024 el grup ha defraudat prop de 69 milions d’euros a través d’un entramat empresarial amb vincles a Espanya, Portugal, Alemanya, Malta i les Illes Turks i Caicos.
Durant l’operatiu, que ha comportat 19 escorcolls a Madrid, Barcelona, La Corunya, Eivissa, Jerez de la Frontera i València, s’han detingut vuit membres de l’organització. A més, s’han intervingut 400.000 euros en efectiu, més d’un milió en comptes bancàries, un iot, 34 rellotges de luxe, cinc vehicles d’alta gamma i s’ha ordenat l’embargament de 21 immobles.
La xarxa utilitzava dipòsits fiscals ubicats a Holanda, Portugal i Espanya per importar alcohol acollint-se a l’exempció d’IVA intracomunitari. Posteriorment, el producte es venia a empreses pantalla espanyoles que simulaven operar legalment, però desapareixien sense ingressar els impostos corresponents. Aquesta pràctica permetia oferir preus il·legalment baixos i generar beneficis nets que després es blanquejaven a través de societats paral·leles.
Tres ciutadans espanyols estarien al capdavant de la trama, considerada una de les més sofisticades en delictes fiscals i contra els interessos financers de la Unió Europea. L’alerta la va donar l’Àrea Regional d’Inspecció de l’Agència Tributària de València el 2023.
Coneix els beneficis i varietats dels mejillons i com aprofitar-los al màxim en els teus plats
Les bonificacions en taxes portuàries i la cerca de noves rutes marítimes impulsen la vitalitat d'aquest sector clau per a l'economia provincial.
La Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, sota la direcció de la Fiscalia Europea, desarticulen una organització criminal que operava a escala internacional a través de 93 empreses fictícies i dipòsits fiscals a Espanya, Holanda i Portugal.
Un aficionat taurí d'Almassora es lliura per mil·límetres d'una greu cornada al tercer encierro de Pamplona
El Consell Rector validarà oficialment la candidatura demá dilluns i notificarà a l’Assemblea.
L'alcaldessa felicita el Centre Àgora Lledó per la mitjana de 7,78 en les Proves d'Accés a la Universitat.