
La Diputació aposta per l'oli de Castelló amb una marca única per a conquerir nous mercats
La presidenta Marta Barrachina impulsa el distintiu 'OOVE Terres de Castelló' per a potenciar la visibilitat de l'or líquid
La institució ha mobilitzat més de 51 milions d'euros per impulsar el benestar social, la promoció econòmica i el desenvolupament rural als municipis de la província
15/07/2025
Redacció
La Diputació de Castelló tanca el primer semestre de 2025 amb el 98,92% del pressupost destinat a subvencions ja activat. Així ho ha anunciat aquest dijous la presidenta provincial, Marta Barrachina, durant una nova jornada de ‘La Diputació dels Pobles’ celebrada a Vinaròs.
Durant la trobada, el govern provincial ha fet balanç de la gestió del primer tram de l’any, destacant la posada en marxa de 51,38 milions d’euros en convocatòries i ajudes des de diferents àrees, amb l’objectiu de garantir el progrés, el benestar social i el desenvolupament dels municipis, especialment dels més menuts.
“Hem activat de manera àgil els mecanismes perquè les oportunitats arriben com més prompte millor al conjunt del nostre territori, i així continuar sumant desenvolupament i progrés”, ha remarcat Barrachina.
Subvencions actives en totes les àrees
Entre les principals línies d’ajuda destacades figuren:
Benestar Social: Ajudes al Servei de Promoció de l’Autonomia Personal (SPAP), suport a les Unitats de Conciliació Familiar (escoles matineres), subvencions per a associacions de jubilats i pensionistes i finançament per a excursions.
Cooperació Municipal: A través del Pla Impulsa, el Fons de Cooperació Municipal, i ajudes per al subministrament d’aigua potable i enderrocs d’edificis municipals.
Promoció Econòmica i Ocupació: Pla d’Ocupació Provincial i mesures per al desenvolupament rural, com la millora de la mobilitat, la vigilància rural o el suport al sector primari.
Promoció Cultural i Esportiva: Activació del VIII Concurs d’Escultura Ceràmica en Cru, ajudes per a repetidors de televisió i suport a esdeveniments culturals i esportius.
La presidenta ha insistit que “la Diputació ha de ser una administració àgil, útil i eficaç, amb una gestió que millore la vida de les persones”.
Projecció del territori i impuls als pobles
En la reunió també s’ha avançat part del full de ruta per al segon semestre de l’any, amb cinc grans eixos pressupostaris: recolzament als municipis, atenció a les persones, garantia d’aigua, assegurament del futur i projecció de la província.

La presidenta Marta Barrachina impulsa el distintiu 'OOVE Terres de Castelló' per a potenciar la visibilitat de l'or líquid

La Policia Local de Castelló sorprén els presumptes autors "in fraganti" fent el pont a un cotxe

La institució publica les bases de la 47a edició amb un augment de les ajudes per participació

El municipi torna a tindre representants festeres després d'un any de vacant

L'actuació inclou la recuperació de l'escut històric, la façana i la reforma de l'accés a l'hotel

Els de José Luis Pichel s'imposen al CB Getafe (85-74) amb un Pedro García estel·lar