
L'Amics Castelló comença la pretemporada amb un partit amistós contra l'EB Vila-real
El primer contacte de l'equip de Castelló ha servit per posar en pràctica conceptes de joc i donar minuts a tots els jugadors, inclosos els de la pedrera.
Un nou projector d'avantguarda per a una experiència estel·lar sense precedents
20/07/2025El Planetari de Castelló s'està posant a la primera línia de la divulgació científica internacional, amb l'adquisició d'un nou projector d'última generació, el Planetari i el Grau de Castelló es preparen de la millor manera per a l'Eclipse Solar del 12 d'agost de 2026, un esdeveniment que promet atraure aficionats i curiosos de tot el món. Cal recordar que fa 120 anys que no es pot observar un eclipse d'aquestes característiques des de la nostra ciutat, fent d'aquesta cita astronòmica un moment realment històric.
Aquesta important inversió, que ascendeix a 360.000 euros, forma part dels preparatius que l'àrea de Cultura ve realitzant. No sols s'ha adquirit el projector, sinó també les ulleres especials per a una observació segura de l'eclipse, seguint les recomanacions de la Comissió Nacional de l'Eclipse. La regidora de Cultura, María España, ha destacat que "Castelló es posiciona com el millor lloc per a veure aquest eclipse", gràcies a la seua ubicació estratègica al costat del Mediterrani i, especialment, per comptar amb un dels pocs Planetaris de referència a Espanya situat precisament vora el mar. Aquest espai municipal és un referent en ciència, educació i cultura des de la seua inauguració en 1991.
Experiències immersives amb qualitat 4K i la preparació per a un estiu de rècord
El nou projector permetrà als visitants gaudir d'imatges hiperrealistes en temps real amb els més alts nivells de qualitat i contrast. Amb una resolució de 4K REAL (molt superior a l'actual 1,6K) i una font de llum làser de 10.000 lúmens, el sistema oferirà una gamma de colors espectacular i un contrast molt alt, similar al d'altres planetaris de prestigi com el de Tolosa. María España ha assenyalat que "gràcies a aquesta nova tecnologia els espectadors viuran una experiència immersiva com si de veritat viatjaren a través de l'univers", millorant significativament el visionat de films com "Más allá del sol" o "Dinosaurios".
El Planetari, que ja ofereix nou pel·lícules de divulgació en valencià i castellà per només 3 euros, és un dels serveis més demandats a l'estiu, aconseguint les 15.000 visites. Aquest any, a més, ha batut el seu rècord històric d'activitats amb 60 propostes programades. Sens dubte, amb aquesta nova adquisició, el Planetari de Castelló es consolida com un espai imprescindible per a la divulgació astronòmica.
El primer contacte de l'equip de Castelló ha servit per posar en pràctica conceptes de joc i donar minuts a tots els jugadors, inclosos els de la pedrera.
L'Ajuntament ha invertit 86.000 euros en el canvi de la porta principal, la reparació del paviment del vas i la pintura exterior de les instal·lacions.
L'actuació, amb un pressupost de 19.430 euros, busca reforçar el paviment per a resistir el pas de vehicles pesants i evitar futurs desperfectes.
L'alcalde José Benlloch i la subdelegada del Govern presideixen la Junta Local de Seguretat per coordinar l'actuació de tots els cossos policials.
L'Ajuntament reconeix a Daniel Bosch, de 100 anys, i a Rosario Grangel, de 98, per una vida d'esforç i dedicació a la localitat.
L'Ajuntament de Castelló intensifica les tasques de neteja en els seus 12.000 embornals, clavegueram i séquies per a previndre les inundacions davant la previsió de nous episodis de pluja intensa.