
Maderas Sorlí Benicarló es manté invicte i dorm una setmana més com a colíder de la Segona FEB
L'equip de Sergio Lamúa va vèncer a casa l'UE Mataró (94-75) i suma la tercera victòria en tres partits, amb un gran ambient al pavelló.
L’Ajuntament de Castelló ha renovat una dotzena de camins, netejat séquies i reforçat la il·luminació de la zona
22/07/2025
El Govern municipal de Castelló, continua treballant per millorar la qualitat de vida dels 15.000 veïns de la Marjaleria durant els mesos d’estiu. Així ho han exposat els regidors Cristian Ramírez (Medi Ambient i Mobilitat) i Paco Cabañero (Barris) durant l’Assemblea General de l’Associació de Veïns La Marjaleria, celebrada la setmana passada.
Inversions en infraestructures i mobilitat sostenible
Ramírez ha destacat que, gràcies al Pla d’Asfaltats, s’ha renovat una dotzena de camins com el de la Gallenca, Coloma, Segon Canal, Moixeta, Panissares, Sol del Riu o la mota dreta del Riu Sec. A més, s’ha aprovat recentment l’actuació al Camí de l’Obra, amb una inversió de 730.619,18 euros i un termini d’execució de 10 mesos.
Una de les grans novetats és la nova línia de bus circular de la Marjaleria, que connecta la zona amb les platges i el centre urbà fins al 14 de setembre, amb 30 parades i una freqüència de pas de cada 40 minuts. “És una de les grans reivindicacions veïnals que ja és una realitat”, ha assenyalat Ramírez.
Més neteja, seguretat i cultura per a un estiu tranquil i actiu
A més, s’han instal·lat 33 punts de llum en 13 camins, i es continua amb la neteja de séquies i manteniment rural, amb una inversió de 283.747,20 euros.
També s’han endurit les sancions per abocaments incontrolats, amb multes que poden arribar als 100.000 euros, i s’han obert ja prop de 20 expedients en 2025.
En matèria de seguretat, s’ha reforçat la vigilància durant l’estiu i s’anuncia la incorporació d’agents exclusius per a la Marjaleria a partir de setembre. A més, el consistori es coordinarà amb la Conselleria per a aplicar mesures de control de jabalins.
Per altra banda, Paco Cabañero ha destacat les activitats culturals i lúdiques impulsades per la Regidoria de Barris, com tallers infantils, contacontes, actuacions regionals i decoració nadalenca, que busquen dinamitzar la vida social i cultural del barri.
“Aquest govern està compromés amb portar serveis, cultura i qualitat de vida a tots els barris de Castelló”, ha conclòs.
L'equip de Sergio Lamúa va vèncer a casa l'UE Mataró (94-75) i suma la tercera victòria en tres partits, amb un gran ambient al pavelló.
La cita, organitzada per l'Efopol, preveu reunir més de 400 policies i experts de tot l'Estat el 19 de novembre per abordar els reptes en la investigació de sinistres.
El municipi aposta per la varietat Temprana de Montán, exclusiva de l’Alt Millars, com a motor de desenvolupament rural i turisme sostenible
Les actuacions, dotades amb 8,2 milions d’euros, inclouen cinc vies rurals del municipi greument danyades per les pluges.
L’Ajuntament busca coordinar esforços entre entitats, associacions i persones voluntàries
L’obra de Carlos Chiva recordarà per sempre la unió i l’esperança del poble valencià