
La psicòloga Maribel López ens recorda la importància del descans mental per a la salut
Mor un octogenari a Caudiel i un home de 62 anys s’ofega a Vinaròs
22/07/2025El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) ha informat de dues morts registrades aquest dilluns a la província de Castelló, en dos incidents ocorreguts en menys d’una hora de diferència.
Cap a les 15.00 hores, es va alertar al CICU del bolcament d’un tractor en terme municipal de Caudiel. Fins al lloc es va desplaçar una unitat del SAMU, però l’equip mèdic només va poder confirmar la defunció d’un home de 88 anys.
Minuts abans, sobre les 14.40 hores, els serveis d’emergència van ser requerits a la cala Montero de Vinaròs, on s’havia rescatat de l’aigua un home inconscient. Malgrat la ràpida actuació del SAMU, només es va poder certificar la mort de l’home, de 62 anys.
L’estiu deixa ja quatre víctimes mortals per ofegament a la província de Castelló, segons les dades oficials facilitades pel Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU). L’últim cas ha segut el de este mateix dilluns, a la cala Montero de Vinaròs, on un home de 62 anys ha sigut rescatat de l’aigua i el personal sanitari del SAMU només ha pogut confirmar la seua mort.
Amb aquest succés, es confirma una temporada estival especialment preocupant quant a la seguretat aquàtica, amb morts registrades també a altres punts com Alcossebre. Totes les víctimes són homes d’edat avançada, un perfil que segons els experts acumula més risc en situacions de bany, per problemes cardíacs latents, elevat cansament físic, o falta de vigilància activa en zones naturals.
Des de les autoritats sanitàries i municipals ha insistit en l’ús de platges amb servei de socorrisme, evitar els banys en hores de màxima calor, i no confiar-se si es pateixen afeccions cròniques. Així mateix, es recomana hidratar-se correctament i no banyar-se a soles.
Segons dades recents, el 57% dels ofegaments a Espanya es produeixen a l’estiu, i una gran part tenen lloc en platges, cales o rius sense vigilància. Les administracions recorden també la importància d’avisar al 112 davant qualsevol indici de perill, per tal d’activar els serveis d’emergència amb la major rapidesa possible.
La psicòloga Maribel López ens recorda la importància del descans mental per a la salut
El projecte estival reforça l’autonomia, la convivència i la inclusió en entorns naturals i urbans
Ha inclòs el registre de 39 immobles en les províncies de València, Castelló, Alacant, Barcelona, Màlaga, Múrcia i Tarragona.
La pianista i investigadora morellana encetarà nou dies de celebracions el 15 d’agost, en un any clau per al patrimoni musical local i l’orgue de Turull
L’Ajuntament aposta per una administració més eficient i accessible amb la implementació d’una aplicació per evitar cues i la renovació de la seu electrònica amb una imatge moderna i pròxima
La campanya “Màgia en els barris” portarà tallers infantils gratuïts a 10 districtes de la ciutat entre juliol i octubre