
Elena Aguilar serà la pregonera de les festes d’agost 2025 a Morella
Redacció
Morella encetarà les seues festes majors d’agost amb una protagonista de luxe: Elena Aguilar Gasulla. La reconeguda pianista, doctora en música i fundadora del festival Morella Sonora, serà l’encarregada de pronunciar el pregó des del balcó de l’Ajuntament el divendres 15 d’agost a les 20.30 h, donant així el tret d’eixida a nou dies d’activitats que s’allargaran fins al diumenge 24.
Aguilar, amb una trajectòria internacional brillant com a intèrpret i una tasca constant de recuperació del patrimoni musical, ha estat especialment implicada en la posada en valor de l’orgue de Turull, que enguany compleix 300 anys. Durant 2024 i 2025 ha realitzat un rigorós treball de recerca per contextualitzar aquest instrument ubicat a la Basílica Arxiprestal de Morella i facilitar-ne la restauració sonora. La seua tesi doctoral, defensada amb menció cum laude a la Universitat Politècnica de València, reconstrueix la història de la capella musical i el seu repertori durant quatre segles.
Elena va iniciar la seua formació musical a Morella, amb Dª. Mercedes i Antonio Candel, i posteriorment a la banda local. Va estudiar al Conservatori El Liceu de Barcelona i va completar la seua especialització a Itàlia. Avui dia és professora al Conservatori de Castelló i suma més de trenta reconeixements en concursos internacionals de música de cambra. Ha actuat en escenaris d’arreu del món: des de Bulgària fins a Costa Rica, passant per Tailàndia, Israel o Holanda.
A més de la seua faceta com a pianista, destaca per la seua tasca al capdavant de l’associació Sonoré, amb la qual organitza el festival Morella Sonora des del 2010. El certamen s’ha consolidat com un punt de trobada musical de qualitat a l’interior de Castelló, i dona visibilitat al talent jove del territori.
L’alcalde, Bernabé Sangüesa, ha valorat molt positivament que Elena haja acceptat ser pregonera i ha destacat “el seu compromís amb la música i amb el patrimoni local”, posant en relleu “la seua gran tasca d’investigació sobre l’orgue i la música a la Basílica”.


Les Alqueries presenta esta nit a Daniela Vicent Beltrán com a Regina de les Festes de la Segregació 2026

Les Alqueries es bolca amb la presentació de Daniela Vicent Beltrán com a Regina de les Festes de la Segregació 2026

Castelló desplegarà una gran programació científica, cultural i familiar per a l'eclipsi total de Sol del 12 d'agost

La Conselleria de Sanitat reobrirà este estiu el consultori auxiliar de la Marjaleria



