L’Ajuntament tramita les primeres ajudes de 129.000 € per a 57 comerços afectats per les obres de la Zona de Baixes Emissions 2

    Les ajudes van dirigides a establiments comercials, d’hostaleria i serveis situats en carrers afectats o pròxims a les obres

    23/07/2025RedaccióRedacció
    ayudas comercios
    Les ajudes van dirigides a establiments situats en planta baixa, i cobreixen despeses ordinàries generades entre l’1 de gener de 2025 i la data de sol·licitud.


     L’Ajuntament de Castelló aprovarà demà en Junta de Govern Local la concessió de les primeres ajudes econòmiques per un import total de 129.000 euros, destinades a 57 negocis afectats per les obres de la Zona de Baixes Emissions 2 (ZBE2).

    Del total d’establiments inclosos en esta primera tanda, 28 estan ubicats en carrers adjacents i rebran 1.500 euros cadascun (un total de 42.000 €), mentre que 29 negocis es troben directament en les zones en obres, amb una ajuda de 3.000 euros per establiment (sumant 87.000 €).

    La convocatòria es va llançar el 2 de juliol amb un pressupost global d’1 milió d’euros, amb l’objectiu de minimitzar l’impacte econòmic de les obres sobre el teixit comercial local. Fins al moment s’han presentat 111 sol·licituds, de les quals 57 ja han sigut validades per a esta primera aprovació. Es preveu resoldre nous expedients en els pròxims dies.

    Ajudes per a cobrir despeses corrents
    Les ajudes van dirigides a establiments situats en planta baixa, i cobreixen despeses ordinàries generades entre l’1 de gener de 2025 i la data de sol·licitud.

    El regidor de Comerç i Consum, Alberto Vidal, ha destacat que “esta convocatòria representa un compromís ferm amb els comerços de proximitat, que sostenen la vida dels nostres barris durant esta transformació urbana”.

    Vidal ha assenyalat que “des de l’Ajuntament hem visitat personalment cada comerç afectat, informant-los dels detalls de la convocatòria i ajudant en la tramitació”. També ha remarcat que “esta línia de suport es va iniciar amb èxit en 2024, i enguany es manté amb el mateix model per consolidar l’ajuda directa al comerç local”.

    Convocatòria oberta fins al 29 de juliol
    Les persones interessades poden presentar la seua sol·licitud fins al 29 de juliol. La informació completa sobre els requisits i tràmits està disponible al web oficial:
     www.castello.es/comercio-y-mercados

     

    El més vist