
COCEMFE Castelló i ENAIRE impulsen la inclusió laboral amb 20 insercions de persones amb discapacitat
El projecte Sumant Capacitats supera les previsions inicials i consolida la col·laboració entre el teixit social i empresarial.
El jugador argentí-italià de 2,10 m arriba des del CBI Elx amb experiència internacional i capacitat per jugar com a ‘4’ o ‘5’
26/07/2025
L’Amics Castelló continua configurant la seua plantilla per a la temporada 2025-2026 en la Segona FEB i anuncia el fitxatge del pívot Maximiliano Andreatta (Resistencia, Argentina, 1998), un jugador de 2,10 metres amb passaport italià que aportarà altura, talent i experiència a la pintura.
Andreatta prové del CBI Elx (Tercera FEB), on ha sigut una peça clau durant la temporada passada. Format a l’Argentina en els clubs Regatas Resistencia i Corrientes, el jugador va fer el salt a Estats Units per competir primer a Harcum College (NJCAA) i després a la NCAA II amb la Universitat de Gannon. Ja com a professional, ha defensat els colors de San Martín de Corrientes, Comunicaciones de Mercedes, Còrdova CB i CBI Elx.
El seu joc polivalent li permet actuar tant de pívot com d’ala-pívot, amb capacitat per jugar d’esquena, dominar sota la cistella i també anotar des de mitja i llarga distància.
Sobre la seua arribada, Andreatta ha destacat que “vaig triar l’Amics per la proposta esportiva. Vaig tindre una molt bona conversa amb l’entrenador, qui em va transmetre amb claredat què esperava de mi i com seria el treball. Això va ser determinant per a decidir-me”.
Ambiciós però amb els peus en terra, el nou pívot de l’Amics Castelló afegeix: “Espere que des del primer dia fem un gran treball i traguem el màxim rendiment del grup. En l’àmbit personal, sempre estaré disposat a ajudar en el que calga”.
Amb aquesta incorporació, el club ja suma sis fitxatges confirmats per a una plantilla que busca equilibri, compromís físic i versatilitat per lluitar per les primeres posicions de la Segona FEB.
El projecte Sumant Capacitats supera les previsions inicials i consolida la col·laboració entre el teixit social i empresarial.
Setze autors capturen en 39 imatges com és treballar i emprendre als pobles de l’interior de Castelló.
La iniciativa busca cohesionar bars i restaurants per a posicionar la ciutat com a "destí de referència" i potenciar la gastronomia com a motor econòmic.
L'associació cultural Dansants de Castelló rebrà enguany el reconeixement 'Mostra de Cultura Popular' per la seua contribució a la difusió de les tradicions.
Els alumnes van participar en jocs adaptats i dinàmiques per a conéixer de primera mà les barreres que afronten els esportistes amb discapacitat intel·lectual.
El torneig se celebrarà del 25 al 28 de juny de 2026 en instal·lacions municipals i a la Platja del Pinar