
La secció d'Esoterisme se centra en la tradició arrelada del Dia de Tots Sants i Difunts a la cultura espanyola.
67 establiments hostalers de Castelló se sumen al repte del reciclatge de vidre aquest estiu
28/07/2025
Redacción
L’Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria de Serveis Públics, participa aquest estiu en la sisena edició del #MovimentBanderesVerdes, una iniciativa d’Ecovidrio per a fomentar el reciclatge d’envasos de vidre en municipis costaners.
En total, 67 bars, restaurants i xiringuitos de la ciutat ja s’han sumat a la campanya, demostrant el seu compromís amb el medi ambient i la sostenibilitat. El regidor de Serveis Públics, Sergio Toledo, ha destacat que “ens tornem a adherir a esta campanya amb l’objectiu de continuar avançant cap a una ciutat més neta, verda i compromesa amb el reciclatge”.
La participació en aquest moviment suposa una aposta clara per l’economia circular, i per això Castelló competirà amb 180 municipis costaners de cinc comunitats autònomes, entre ells 47 localitats de la Comunitat Valenciana, per obtindre una de les dues Banderes Verdes de la Sostenibilitat que atorga Ecovidrio.
Els criteris per a aconseguir esta distinció inclouen l’augment de la recollida selectiva de vidre, la participació mínima del 50% dels locals hostalers i la difusió activa de la campanya entre ciutadania i visitants.
A més, enguany, els municipis amb major puntuació seran premiats amb una jornada de neteja de platges, en col·laboració amb l’organització Paisaje Limpio. També es reconeixeran els dos establiments hostalers més sostenibles de la Comunitat Valenciana, valorant les seues iniciatives ambientals i bones pràctiques.

Amb esta iniciativa, Castelló referma el seu compromís amb la sostenibilitat, la neteja urbana i la col·laboració entre institucions i sector privat, per a continuar avançant cap a un futur més verd.

La secció d'Esoterisme se centra en la tradició arrelada del Dia de Tots Sants i Difunts a la cultura espanyola.

L'estudi Cohorte IMPaCT, impulsat per l'Institut de Salut Carlos III, busca crear una gran cohort poblacional de 200.000 persones a Espanya.

Reciplasa, presidida per Sergio Toledo, preveu uns ingressos de 20,6 milions d’euros per al 2026 i uns beneficis nets de 38.161 euros, consolidant la gestió prudent.

Entrevista amb Mariano Chóliz, Catedràtic de Psicologia Bàsica, UV i assessor de Patim. "Els canvis en la Llei Valenciana del Joc són un retrocés en termes de Salut Pública"

La incorporació de David Edo Chabrera, Rafael Quiroga Alegre i Alejandro Navarro Canós busca reforçar els equips directius de la Junta, presidida per Raúl Collazos.

Castelló s'ha sumat al dol oficial amb les banderes a mig pal i recorda la gran mobilització ciutadana que va enviar més de 70.800 kg d'aliments i productes de primera necessitat.