
Naix a Castelló l’Associació Atrapasomnis per a acompanyar als supervivents del suïcidi
Una associació creada per i per a persones que han patit la pèrdua d’un ésser estimat per suïcidi
LA UNIÓ denuncia la falta de reciprocitat en l'acord, que grava el vi, l’oli i altres productes valencians amb un 15%, mentre deixa entrar ametles i anous nord-americanes sense restriccions
08/08/2025LA UNIÓ Llauradora i Ramadera ha criticat durament l'acord entre la Unió Europea i els Estats Units que, tot i evitar una guerra comercial amb tarifes del 30% o més, imposa aranzels generals del 15% a productes com el vi, l’oli d’oliva o els formatges, afectant greument les exportacions valencianes.
Segons el secretari general de l’organització, Carles Peris, “Trump ha posat sobre la taula esglai o mort i la UE ha acceptat amb esglai”. Considera que l’acord mostra la incapacitat de Brussel·les per defensar els sectors productius europeus, mentre carrega amb més normes internes que encareixen la producció.
LA UNIÓ també adverteix que, tot i que la Comunitat Valenciana exporta relativament poc oli als EUA, l’efecte rebot per la sobreproducció d’altres regions, com Andalusia, pot saturar el mercat intern i fer caure els preus. A això se suma l’impacte d’un augment de costos energètics i logístics, i la competència de tercers països amb pràctiques desiguals.
A més, l'organització critica que la UE no haja aprofitat l'acord per exigir reciprocitat en altres productes com les ametles o les anous nord-americanes, que entren massivament al mercat valencià. El valor de les importacions de fruita seca dels EUA va ser de 355 milions d’euros el 2024, quasi equivalent al total exportat per la Comunitat.
Davant d’aquesta situació, LA UNIÓ demana més control d’origen en les matèries primeres usades per empreses com les torroneres, i una política comercial europea alineada amb les necessitats reals del sector agrari.
Una associació creada per i per a persones que han patit la pèrdua d’un ésser estimat per suïcidi
El projecte, nascut a la Fundació Síndrome de Down Castelló, utilitza la pedagogia teatral per a millorar l'expressió i la confiança de les persones amb discapacitat intel·lectual.
El programa d'aquesta setmana analitza l'amor per a cada signe: des de la "passió" d'Àries fins al "pitjor mes de l'any" per a Leo i Aquari.
El programa convida a l'audiència a la reflexió sobre el concepte de transhumanisme i el seu significat per al futur de l'espècie humana.
Oberta la convocatòria del Premi InnoActiva per a nous projectes empresarials rurals
La companyia castellonenca celebra les arrels i la Mediterrània amb dues cites culturals