
Castelló aprova un pressupost de 1,5 milions d’euros per al turisme en 2026
Redacció


El Consell Rector del Patronat Municipal de Turisme de Castelló ha aprovat de manera definitiva el pressupost per a l’any 2026, que ascendeix a 1,5 milions d’euros. És el primer pressupost elaborat sota el marc del Pla Estratègic de Turisme, en col·laboració amb la Universitat Jaume I, amb l’objectiu d’establir una fulla de ruta clara i adaptada a les prioritats del sector.
El pressupost aprovat representa un increment del 15 % respecte a 2024 i consolida els recursos per a avançar en la desestacionalització del turisme, una de les línies estratègiques fonamentals per a l’Ajuntament.
Una estratègia per a tot l’any
La regidora de Turisme, Arantxa Miralles, ha remarcat que el nou pressupost “té com a objectiu clau trencar amb la temporalitat i convertir Castelló en una destinació atractiva els 12 mesos de l’any”. Per a això, s’aposta per una oferta variada que inclou turisme esportiu, gastronòmic, cultural i de congressos.
En paraules de la regidora, “Estem reforçant activitats que generen moviment econòmic de forma sostinguda, com els esdeveniments professionals, festivals o rutes gastronòmiques”.

Impuls al turisme de congressos i esdeveniments
Una de les apostes destacades per a 2026 és el turisme de congressos, segment que ha registrat un fort creixement. Des d’octubre, Castelló ha acollit una trentena de trobades professionals, i ja hi ha molts esdeveniments previstos per a l’any vinent. Segons Miralles, “aquest tipus de turisme posiciona la ciutat a nivell nacional i internacional i té un impacte directe en la hostaleria, el comerç i els serveis”.
A més, es continuarà millorant la oferta litoral, amb iniciatives com la obertura anticipada dels xiringuitos en Setmana Santa, l’extensió del calendari d’activitats a les platges i la promoció de serveis com el Sol Market, el tren turístic o la nòria del Grau.

Gastronomia i tradicions, eixos clau del turisme local
El pressupost 2026 reserva fons específics per a promocionar la gastronomia local, amb esdeveniments ja consolidats com la Ruta del Carajillo, la Ruta de la Tapa, el Mes de l’Arròs o les Jornades Marineres del Grau.
També es donarà suport a festivals culturals com Escala a Castelló o el Festival del Vent, que aporten valor a l’oferta d’oci i cultura.
Finalment, es mantindrà l’impuls a les festes tradicionals com la Magdalena, Sant Pere o la Setmana Santa, que són “part del nostre ADN i una eina fonamental per a atraure visitants i donar visibilitat a les nostres arrels”, ha conclòs la regidora.





José Vicente Castel serà el pregoner de les festes d'agost de Morella 2026
El mestre de gaita i tabal donarà el tret d'eixida a nou dies de celebracions després de dècades dedicades a preservar la música tradicional dels Ports

La Nit de l'Art de Xèrica torna amb 25 propostes i converteix el municipi en un gran escenari cultural

El PP de Castellnovo proposa destinar els 100.000 euros del pla ‘Més Esport’ a rehabilitar el camp de futbol

Els Camins dels Càtars obrin una nova ruta turística per descobrir la història, el patrimoni i la natura de l'Alt Maestrat


