
El Patronat d’Esports aprova un pressupost de 8,5 milions per a 2026 amb una aposta clara pels grans esdeveniments, el suport al teixit esportiu i la millora d’instal·lacions
Redacció


El Consell Rector del Patronat Municipal d’Esports de Castelló ha aprovat aquest dimecres, en sessió extraordinària i urgent, la proposta definitiva del pressupost per a l’exercici 2026. Unes xifres que arriben als 8.500.000 euros, mantenint el volum econòmic de l’any anterior, i que consoliden la ferma aposta de l’Ajuntament pel foment de l’esport en totes les seues dimensions: des del suport al teixit esportiu local fins als grans esdeveniments, passant pel foment del rendiment i la inclusió.
La regidora d’Esports, Maica Hurtado, ha destacat que “l’any vinent, gràcies a aquest pressupost, continuarem consolidant el binomi esport i turisme amb esdeveniments de primer nivell que projecten Castelló com a referent esportiu i turístic”.
Grans esdeveniments, esport base, d’elit i adaptat
Del pressupost de 2026 es destinaran 256.000 euros a l’organització de grans esdeveniments esportius a la ciutat, amb l’objectiu de dinamitzar l’economia local i posicionar Castelló com a capital esportiva. Durant aquest 2025, ja s’han celebrat prop de 180 esdeveniments esportius de caràcter internacional, estatal, autonòmic, provincial i local.
Maica Hurtado ha posat en valor que “aquests esdeveniments generen una projecció exterior del territori i atrauen esportistes, acompanyants i públic, tant presencial com a través de les retransmissions”.
A més, el pressupost inclou:
505.000 € per a subvencions a clubs locals d’elit.
124.500 € per a activitats esportives anuals des d’edats primerenques.
24.000 € en subvencions esportives diverses.
13.000 € per a entitats amb seccions de deport adaptat, en línia amb el compromís d’un model esportiu inclusiu.
Inversions en manteniment i millora d’instal·lacions
Una part significativa del pressupost es destinarà també al manteniment i millora de les instal·lacions municipals, garantint la qualitat, accessibilitat i funcionalitat de les infraestructures públiques per a la pràctica esportiva.
Hurtado ha conclòs afirmant que “amb aquests acords, el Patronat d’Esports reafirma el seu compromís amb un model esportiu integrador, saludable i generador d’oportunitats per a Castelló”.




José Vicente Castel serà el pregoner de les festes d'agost de Morella 2026
El mestre de gaita i tabal donarà el tret d'eixida a nou dies de celebracions després de dècades dedicades a preservar la música tradicional dels Ports

La Nit de l'Art de Xèrica torna amb 25 propostes i converteix el municipi en un gran escenari cultural

El PP de Castellnovo proposa destinar els 100.000 euros del pla ‘Més Esport’ a rehabilitar el camp de futbol

Els Camins dels Càtars obrin una nova ruta turística per descobrir la història, el patrimoni i la natura de l'Alt Maestrat


