Les Useres viu un cap de setmana de festa amb bous, música i tradició gastronòmica

    Els bous al carrer obrin amb força les festes en honor al Salvador i el Crist de l’Agonia

    04/08/2025RedaccióRedacció
    IMG_7959
    El sopar de ‘tombet de bou’ reuneix prop d’un miler de persones al Parc Municipal

     Les festes patronals de Les Useres han arrancat aquest cap de setmana amb una alta participació i un ambient festiu intens, gràcies a una combinació d’actes taurins, gastronomia i música que han omplit de vida els carrers del municipi.

    La jornada del dissabte va estar marcada per les esperades exhibicions taurines al Camí Reial, amb bous de la ramaderia Germán Vidal. L’Ajuntament va patrocinar el primer bou cerril de les festes, ‘Iluminado’, de Sagrario Huertas, mentre que la Penya Taurina de Les Useres va presentar el bou ‘Malvisto’, de la Dehesa de Guadarrama. Els actes taurins continuaren fins a la matinada amb les tradicionals embolades.

                                                               IMG_7593

    L’alcalde, Jaime Martínez, va subratllar “el valor social i cultural dels bous al carrer” i va destacar que “són un punt de trobada que reforça els llaços entre veïns i visitants, sempre amb la seguretat com a prioritat”.

    El diumenge es va celebrar un dels actes més multitudinaris: el tradicional ‘sopar de pa i porta amb tombet de bou’, que va reunir prop d’un miler de persones al Parc Municipal. Famílies, penyes i amics van gaudir del sopar en un ambient de germanor i festa, acompanyats per la música de la Unió Musical Santa Cecília, que enguany va oferir un concert amb temes de discoteca.

    Durant tota la jornada dominical, la passió taurina va continuar amb entrada de bous matinal de la ramaderia de Sergio Rúa i una nova exhibició vespertina que va comptar amb una gran assistència. El bon ambient va estar present també en les activitats infantils, com el bou embolat per als més menuts.

    IMG_7586

    El programa festiu continuarà este dilluns amb el concurs de paelles, una de les cites més esperades, i activitats lúdiques com la festa de l’espuma, la discomòbil Bandalay Special i l’espectacle d’humor de ‘El Serrucho’.

     

    El més vist