
Naix a Castelló l’Associació Atrapasomnis per a acompanyar als supervivents del suïcidi
Una associació creada per i per a persones que han patit la pèrdua d’un ésser estimat per suïcidi
La iniciativa, ha garantit que menors entre 9 i 14 anys aprenguen a fer un ús conscient i segur de les eines digitals.
12/08/2025L’Ajuntament d’Artana ha tancat aquest estiu amb l’èxit del seu campament digital, on 42 xiquets i joves han après a fer un ús responsable de les tecnologies digitals. Aquesta iniciativa, organitzada per la Fundació Cibervoluntaris i finançada amb fons Next Generation de la Unió Europea, ha estat molt ben valorada tant per l’Ajuntament com pels participants i les seves famílies.
En un acte emotiu i ple d’alegria, s’han entregat els certificats oficials DigComp a tots els assistents, una acreditació europea que reconeix les competències digitals adquirides durant el programa. La regidora d’Urbanisme d’Artana, Teresa Ibáñez, que va presidir la cerimònia, va destacar que “ha estat una experiència molt positiva que ha permès formar els nostres joves perquè coneguen els avantatges i riscos de l’ús de les tecnologies, així com els límits que cal respectar”.
En l’acte també va participar la subdelegada del Govern, Antonia García Valls, qui va ressaltar la importància d’aquest tipus de programes per “dotar la nostra joventut de les eines necessàries per adaptar-se a un món cada vegada més digital i mediatitzat”.
La formació es va organitzar en dos grups adaptats a les edats i necessitats dels participants: un primer grup de 29 xiquets i xiquetes d’entre 9 i 11 anys i un segon de 13 joves d’entre 12 i 14 anys. Amb aquesta metodologia es va aconseguir que cadascun d’ells adquirira coneixements sobre entorns digitals segurs, la capacitat per aprofitar les eines tecnològiques i el respecte pels límits digitals i la privacitat.
“L’objectiu és construir una societat innovadora i crítica, que utilitze la tecnologia amb consciència i responsabilitat. Estem molt satisfets amb els resultats i volem repetir l’experiència ben aviat”, va concloure Ibáñez, mostrant el compromís de l’Ajuntament d’Artana amb la formació digital de la seua joventut.
Aquest campament digital suposa un pas endavant per garantir que les noves generacions creixin amb els coneixements adequats per afrontar els reptes i oportunitats que ofereix l’era digital, contribuint així a la construcció d’una comunitat més preparada i segura.
Una associació creada per i per a persones que han patit la pèrdua d’un ésser estimat per suïcidi
El projecte, nascut a la Fundació Síndrome de Down Castelló, utilitza la pedagogia teatral per a millorar l'expressió i la confiança de les persones amb discapacitat intel·lectual.
El programa d'aquesta setmana analitza l'amor per a cada signe: des de la "passió" d'Àries fins al "pitjor mes de l'any" per a Leo i Aquari.
El programa convida a l'audiència a la reflexió sobre el concepte de transhumanisme i el seu significat per al futur de l'espècie humana.
Oberta la convocatòria del Premi InnoActiva per a nous projectes empresarials rurals
La companyia castellonenca celebra les arrels i la Mediterrània amb dues cites culturals