
L'Autogestió dels Pares, la Base per a una Infància Emocionalment Sòlida
La institució provincial s’alia amb la Universitat ISIA de Roma per portar noves oportunitats a l’interior.
19/08/2025
Redacció
La Diputació de Castelló ha fet un pas més en el seu compromís amb el món rural i ha presentat un innovador projecte de governança participativa que té com a objectiu generar noves oportunitats i millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes de l’interior.
El Consell Provincial de Governança Participativa, per unanimitat, va aprovar el passat 16 de juliol impulsar la campanya “Desenvolupament Rural per al futur de la província”, que es durà a terme amb la col·laboració de la prestigiosa Universitat ISIA de Roma. Esta iniciativa es desplegarà al llarg d’un any i es concep com una aposta pionera que combina tallers presencials i eines digitals per a implicar la ciutadania en la presa de decisions.
La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, ha explicat que “volem que la veu dels nostres pobles siga escoltada i tinga pes a l’hora de dissenyar el futur del territori. Este projecte és una mostra més de la política que compleix amb l’interior, que escolta i que acompanya”.
El pla se centra en sectors clau com l’agricultura i la ramaderia, fonamentals en l’economia i en la identitat cultural de les comarques d’interior. Amb esta iniciativa es busca reforçar les fortaleses del món rural, afavorir noves oportunitats econòmiques i millorar els serveis i recursos dels pobles més menuts.
A més, el projecte no sols pretén donar resposta a les necessitats actuals, sinó també establir una mirada estratègica de futur. “El nostre interior té un potencial enorme i volem que cada inversió i cada acció es multipliquen. Les comarques d’interior són orgull de la província i el nostre deure és treballar perquè la gent puga viure, créixer i desenvolupar-se en elles”, ha destacat Barrachina.

Amb esta iniciativa, la Diputació de Castelló referma el seu compromís amb models participatius i oberts, on els 135 municipis de la província poden expressar les seues necessitats i trobar solucions conjuntes. “Parlem d’un model de governança que fa més forts als nostres pobles i més pròsper a tot el territori”, ha conclòs la presidenta.

L'Autogestió dels Pares, la Base per a una Infància Emocionalment Sòlida

El Patronat Provincial de Turisme portarà a Ple una modificació de crèdit per igualar l'import destinat a col·laborar en la prestació de serveis turístics.

Fanzara Recupera el seu Múscul Esportiu amb Més de 48.000 Euros per a Millorar el Poliesportiu Local

La Festa Commemora el 40è Aniversari i el Recent Premi Nacional a la Innovació Educativa Rebut pel Centre

Paco López, president de PATIM, explica en una entrevista la jornada de sensibilització realitzada per trencar l'estigma de les addiccions i la importància de la participació comunitària.

Del 21 al 30 de novembre de 2026 a la Fundació Dávalos-Fletcher, es poden adquirir obres d’artistes plàstics, per finançar la investigació de la malaltia ultrarara ADSL.