
L’Ajuntament ha dut a terme intervencions de repintat, renovació i substitució de senyals per millorar la seguretat a la ciutat.
La ciutat registra un increment sostingut en el reciclatge d’envasos lleugers en els darrers tres anys.
20/08/2025El reciclatge d’envasos lleugers (plàstic, metall i brics) a Vila-real ha experimentat una evolució positiva en els darrers tres anys, amb una tendència de creixement sostinguda.
Segons les dades del Departament de Medi Ambient, cada ciutadà de Vila-real va reciclar 11,5 kg d’envasos lleugers el 2024, una millora respecte als 10 kg de 2023 i als 9,1 kg de 2022.
Tot i aquesta progressió, la mitjana local continua 4,5 kg per sota de la mitjana valenciana, fixada en 16 kg per habitant i any. Malgrat això, Vila-real lidera el reciclatge d’envasos lleugers respecte a municipis propers com Castelló de la Plana, Burriana, Almassora i Betxí.
La vicealcaldessa i regidora de Medi Ambient, Maria Fajardo, ha valorat positivament aquesta evolució, però ha ressaltat que “tot i els bons resultats, encara hem de centrar esforços per incrementar la recuperació d’envasos que, malauradament, continuen sense acabar al contenidor que correspon”.
Per això, des de Medi Ambient s’està estudiant activar campanyes informatives i de sensibilització, així com avaluar rendiments individualitzats de contenidors per millorar encara més els índexs de reciclatge.
L’Ajuntament ha dut a terme intervencions de repintat, renovació i substitució de senyals per millorar la seguretat a la ciutat.
L’Ajuntament millora escoles i col·legis amb actuacions de manteniment i adequació durant l’estiu
L’Ajuntament ha impulsat la creació de 3.837 habitatges en dos anys, dels quals 1.665 seran protegits.
Els dispositius es van centrar al passeig marítim els dies 4 i 6 d’agost.
El canvi es deu a les obres de remodelació de la plaça Espanya, que es convertirà en un refugi climàtic.
El concert tindrà lloc el 21 d’agost a les 20:30 h amb l’actuació de Ayuriyan Tillman Quintet.