
Castelló millora l’atenció ciutadana en matèria d’habitatge amb la Xarxa Xaloc
Redacció


L’Ajuntament de Castelló ha reforçat el funcionament i l’atenció de l’Oficina Municipal de l’Habitatge gràcies al conveni subscrit amb la Generalitat Valenciana dins de la Xarxa d’Oficines de l’Habitatge, Rehabilitació i Regeneració Urbana (Xarxa XALOC). L’acord, aprovat en el ple municipal del passat 31 de juliol, permetrà millorar el servei a la ciutadania a través d’una finestreta única.
El regidor d’Urbanisme i Habitatge, Sergio Toledo, ha destacat que “gràcies a aquest conveni, la Generalitat assumeix part del cost del personal que dona cobertura a l’oficina, garantint que la ciutadania obtinga informació i assessorament en un dret bàsic com és l’habitatge”.
Toledo ha remarcat que aquesta és “la legislatura de l’habitatge per a Castelló” i ha recordat que, en només dos anys, el govern municipal liderat per l’alcaldessa Begoña Carrasco ha impulsat la creació de 3.837 habitatges, dels quals 1.665 seran de protecció pública.
L’oficina ofereix també ajuda en la tramitació de subvencions i gestions electròniques, especialment a les persones majors, i presta mediació i assessorament a famílies en situació de vulnerabilitat o risc de pèrdua d’habitatge.
Pel que fa al personal tècnic, el conveni permetrà sufragar el cost d’un arquitecte tècnic, una persona d’administració i una altra d’auxiliar administrativa, amb una aportació de 133.482,16 € per part de la Conselleria.
El regidor ha recordat que recentment s’han aprovat projectes com el Pla Parcial del Sector SR-Censal, amb 1.128 habitatges —dels quals el 30% seran protegits— i que ja estan en marxa actuacions en zones com Soler i Godes, Donoso Cortés o la Gran Via, a més de la reactivació de la UE-24 al costat del nou Hospital General. També es preveu la construcció de 123 habitatges protegits a Censal i l’execució del Pla de Barris, finançat amb més de 17 milions d’euros europeus, que beneficiarà unes 600 famílies castellonenques.

“Aquest govern —ha conclòs Toledo— no deixa a ningú enrere i destina el major pressupost de la història municipal per a la compra d’habitatge públic, amb 1,5 milions d’euros en 2025. Un compromís ferm per garantir el dret a una vivenda digna i per donar resposta a una necessitat real de la societat castellonenca”.


Castelló reconeix al Playas de Castellón després de conquistar la plata i el bronze en el Campionat d'Europa de Clubs
L'equip masculí es va proclamar subcampió d'Europa i el conjunt femení va aconseguir la medalla de bronze en una competició disputada a les pistes de Gaetà Huguet

El Corte Inglés avança la campanya solidària “Recollida Primavera” per a reforçar els Bancs d'Aliments

Nicolás Redondo defensa a Nules la necessitat d'enfortir les institucions democràtiques i recuperar la cultura del consens

Tresor Antic arriba a Castelló amb més de 200 vehicles clàssics i un centenar de parades d'antiguitats



