
Onda impulsa els treballs de desbrossament per a millorar la seguretat i accessibilitat dels camins rurals
L’Ajuntament d’Onda reforça la prevenció d’incendis amb labors de desbrossament en el terme municipal
Entre les mesures aprovades aquest divendres pel Consell, no portar màscara implicarà una multa de 100 euros
24/07/2020 RedaccióEl Ple del Consell ha aprovat el projecte de decret llei pel qual s'estableix el règim sancionador específic contra els incompliments de les mesures de prevenció enfront de la COVID-19.
Amb aquesta norma, la Generalitat centralitza la tramitació i imposició de les sancions, sense perjudici de les competències dels ajuntaments i del Govern central, tal com estableix el Reial decret llei, del 9 de juny, de mesures urgents contra la pandèmia.
Aquest decret llei conté un quadre complet de les infraccions i sancions específiques per als qui incomplisquen les mesures dictades per les autoritats sanitàries per a lluitar contra la COVID-19.
La norma consta de tres capítols, quinze articles, dues disposicions addicionals, una disposició transitòria i una disposició final. Els responsables de les infraccions administratives previstes en el text seran les persones físiques o jurídiques que incórreguen en alguna de les accions tipificades en la norma. En el cas dels menors d'edat, seran responsables els seus pares o tutors legals.
Respecte a les sancions, es divideixen en tres grups: lleus, greus i molt greus. En el primer grup, es consideren infraccions lleus i, per tant, susceptibles de ser sancionades amb multes d'entre 60 i 600 euros les següents accions:
Per part seua, el decret llei considera com una infracció greu i penada amb multes d'entre 601 a 30.000 euros el vulnerar:
En les sancions greus també es contempla la suspensió o prohibició de l'activitat, la clausura del local i la inhabilitació per a l'organització i promoció d'espectacles públics i activitats recreatives per un període màxim de sis mesos.
Finalment, les infraccions qualificades com molt greus i que poden implicar una multa d'entre 30.001 a 60.000 euros són les següents:
Per a les sancions molt greus, el decret llei també preveu la suspensió o prohibició de l'activitat, la clausura del local i la inhabilitació per a l'organització i promoció d'espectacles públics i activitats recreatives per un període màxim de tres anys i de forma acumulada fins a un màxim de 10.
L’Ajuntament d’Onda reforça la prevenció d’incendis amb labors de desbrossament en el terme municipal
Amplia els criteris d’accés a les ajudes socials per a persones que viuen soles amb càrrega de vivenda
Un simple anàlisi de sang permet detectar alteracions cromosòmiques com la síndrome de Down a partir de la setmana 10 de gestació
La institució provincial s’alia amb la Universitat ISIA de Roma per portar noves oportunitats a l’interior.
El centre oferirà 80 places residencials i 40 de centre de dia.
La intervenció s’emmarca dins del Pla d’Asfaltats i tindrà un termini d’execució de 10 mesos.