
Castelló llança al setembre tres nous cursos de Formació a la Carta per a crear més ocupació
Redacció


L’Ajuntament de Castelló posarà en marxa el pròxim mes de setembre tres nous cursos dins del programa Formació a la Carta, una iniciativa que combina capacitació professional amb compromís d’ocupació per a, almenys, el 50% de les persones que superen amb èxit el curs.
Les noves accions formatives corresponen a Panaderia Artesanal, Instal·lació i Manteniment Elèctric i el Certificat d’Aptitud Professional (CAP) Inicial de Transport de Mercaderies. Aquests cursos s’afegeixen als que ja es van iniciar al juny —Fontaneria i Climatització i Encofrats—, finalitzats el mes de juliol, i que conformen la graella de Formació a la Carta 2025.
El regidor d’Ocupació, Juan Carlos Redondo, ha destacat que “es tracta d’una proposta que reforça l’aliança entre el consistori i el teixit empresarial de la ciutat i la província, apostant per la col·laboració públic-privada com a estratègia per a reduir l’atur i adaptar la formació a les demandes reals del mercat laboral”.
Segons ha recordat, “l’èxit d’esta iniciativa pionera, que situa Castelló com a referent a nivell estatal, ens permet arribar a la xifra rècord de 12 cursos diferents enguany, amb l’objectiu de continuar creant ocupació estable i de qualitat de la mà de les empreses i de les associacions professionals”.
En aquest sentit, Redondo ha insistit que el programa “connecta formació i mercat laboral real, oferint oportunitats immediates per a millorar l’ocupabilitat de la ciutadania”. De fet, entre 2023 i 2024 el programa ha aconseguit una taxa d’inserció del 55,83%, superant el compromís mínim establit.

El responsable municipal ha recordat que, només en l’últim any, prop de 500 persones han aconseguit un lloc de treball gràcies a aquestes accions formatives.
Els tres cursos han sigut dissenyats en col·laboració amb APANCAS (Associació Provincial de Forners i Pastissers de Castelló), AIECS (Associació Provincial d’Instal·ladors Elèctrics i Activitats Similars) i ACTM (Associació Empresarial Castellonenca de Transports de Mercaderies).
Les inscripcions es realitzen directament amb les associacions col·laboradores i la selecció de l’alumnat tindrà lloc en les dates que establisca cada entitat. Les places són limitades, per la qual cosa es recomana formalitzar la sol·licitud amb antelació.




La ràpida actuació de la Policia Local de Nules salva la vida d'un home després de patir una parada cardíaca

Més de 1.100 menors tutelats van mantenir el contacte amb les seues famílies als Punts de Trobada Familiar durant 2025

Sanitat redueix fins als 17 dies l'espera per operar els pacients amb més risc vital

Set pobles de l'interior milloraran la recepció de la TDT gràcies a una nova línia d'ajudes de la Diputació


