
Més de 400 places cobertes en les escoletes d’estiu per les famílies castellonenques
L’Ajuntament destaca l’augment històric de la demanda i reforça el servei dins del I Pla de Conciliació Familiar i Laboral
L’efemèride arranca en les festes de la Mare de Déu de Gràcia i inclou accions al llarg de tot l’any
27/08/2025Vila-real celebra enguany una efemèride històrica: els 650 anys de bou al carrer, des que, segons consta a la documentació de l’Arxiu Municipal, es va registrar la primera celebració taurina a la ciutat el 24 d’agost de 1375.
L’alcalde, José Benlloch, ha destacat que el bou al carrer “és una tradició molt arrelada a la nostra localitat i, com sempre, estem per a defensar allò que és nostre. Amb motiu d’aquesta efemèride i amb diàleg amb la Comissió del Bou i la Junta de Festes, vam valorar què fer; així, durant tot l’any realitzarem accions que començaran aquestes festes en honor a la Mare de Déu de Gràcia”.
El Victorino Martín arriba a Vila-real
Un dels moments més esperats d’aquesta commemoració serà l’exhibició d’un bou de la prestigiosa ramaderia Victorino Martín, una de les més reconegudes i respectades del panorama taurí. El bou, anomenat Verdulito, està marcat amb el número 72 i guarisme 0, i serà exhibit el 6 de setembre en el marc de les festes patronals.
Un pasdoble per a la història
La celebració comptarà també amb un element musical únic, el pasdoble “Un vint-i-quatre d’agost. Bou a Vila-real”, compost per Alfredo Sanz. La peça serà estrenada pròximament amb la interpretació en directe de la Unió Musical La Lira, en una data encara per determinar.
El compositor ha explicat que la creació ha sigut “tot un repte” i que la partitura incorpora “elements característics del folklore i altres més moderns i menys sentits en aquest àmbit”. Sanz ha afegit: “Espere que quan la ciutat celebre els 750 anys del bou al carrer continue escoltant-se”.
Agraïments i implicació col·lectiva
La regidora de Festes, Miriam Caravaca, ha agraït la implicació de la Comissió del Bou, presidida per Toni Sánchez, la Junta de Festes, encapçalada per Toni Carmona, així com la contribució d’Alfredo Sanz per a mantindre viva la tradició i recordar aquest aniversari tan especial.“Vila-real escriu una nova pàgina en la seua història taurina amb un any ple d’actes que homenatgen el nostre patrimoni cultural i popular”, ha conclòs l’alcalde.
L’Ajuntament destaca l’augment històric de la demanda i reforça el servei dins del I Pla de Conciliació Familiar i Laboral
L’efemèride arranca en les festes de la Mare de Déu de Gràcia i inclou accions al llarg de tot l’any
María del Pilar Avilés guanya el primer premi amb ‘Festa i tradició’ i Laura Nebot rep l’accèssit al millor cartell local
El festival reggae més gran d’Europa celebra tres dècades amb el lema Celebrating Life, més de 200 actuacions i un fort compromís social i cultural
El contracte específic de neteja, dotat amb 378.818 euros, ha permés condicionar més de 100 quilòmetres de séquies i reforçar la prioritat del govern municipal en aquesta zona
Vall d'Alba homenatja els veïns de 90 anys, protagonistes de les festes el pasat dilluns